برنامه پیکارهای کسب سهمیه المپیک قاره آسیا اعلام شد؛خیز دختران ایران برای دو سهمیه المپیک ریو

برنامه پیکارهای کسب سهمیه المپیک قاره آسیا اعلام شد؛خیز دختران ایران برای دو سهمیه المپیک ریو
با اعلام کمیته برگزاری مسابقات، برنامه نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا مشخص شد و کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده بعنوان نمایندگان کشورمان برای کسب دو سهمیه المپیک به مصاف رقبایشان خواهند رفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا طی روزهای 28 و 29 فروردین‌ماه به میزبانی شهر «مانیلا» فیلیپین و در سالن «گرندبالروم» با حضور 96 تکواندوکار برگزار می شود و کیمیا علیزاده در وزن 57- کیلوگرم و اکرم خدابنده در وزن 67+ کیلوگرم هوگوپوشان کشورمان هستند که برای کسب دو سهمیه المپیک ریو به مصاف حریفانشان می‌روند.

براساس برنامه اعلام شده، اولین روز این رقابت‌ها (شنبه - 28 فروردین‌ماه) با مبارزات تکواندوکاران اوزان 49- و 67+ کیلوگرم زنان و 80- و 80+ کیلوگرم مردان آغاز می شود که از ایران «اکرم خدابنده» در وزن چهارم المپیکی زنان به مصاف رقبایش خواهد رفت و در روز دوم این پیکارها (یکشنبه (29 فروردین‌ماه)، هوگوپوشان دو وزن 57- و 67- کیلوگرم زنان و دو وزن 58- و 68- کیلوگرم مردان برروی شیاپ چانگ می‌روند که «کیمیا علیزاده» در وزن دوم المپیکی، نماینده کشورمان است.

در وزن 67+ کیلوگرم، 5 ورزشکار حضور دارند که تکواندوکاران تاجیکستان، فیلیپین، نپال و کامبوج رقبای اکرم خدابنده هستند و در وزن 57- کیلوگرم، بغیر از کیمیا علیزاده، 9 هوگوپوش از کشورهای کامبوج، هند، نپال، افغانستان، مالزی، فیلیپین، تایلند، اندونزی و عمان برای سهمیه المپیک ریو تلاش خواهند کرد.

وزن‌کشی تکواندوکارانی که در روز اول این مسابقات برروی شیاپ چانگ خواهند رفت، روز جمعه (27 فروردین‌ماه) از ساعت 10 تا 12 (بوقت محلی) و وزن‌کشی هوگوپوشان روز دوم، شنبه (28 فروردین‌ماه) از ساعت 10 تا 12 خواهد بود.

اما این پیکارها از ساعت 9 صبح با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز و رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی از ساعت 14 تا 18 انجام خواهد شد. مسابقات فینال و مراسم اهدای مدال نیز از ساعت 18 تا 19 پیگیری می‌شود.

هدایت تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان در این رقابت‌ها برعهده «مینو مداح» بعنوان سرمربی و «مهرو کمرانی» بعنوان مربی است.

در این مسابقات تکواندوکارانی که موفق به کسب مدال «طلا و نقره» شوند، جواز حضور در بازیهای المپیک ریو 2016 را بدست می‌آورند.

تیم‌ملی تکواندوی کشورمان در گروه مردان از طریق رنکینگ سیستم که هوگوپوشان اول تا ششم رنکینگ موفق به کسب سهمیه المپیک ریو می‌شدند، توسط فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم، سهمیه المپیک ریو را کسب کرد.

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.