انگلیس در دوپینگ روی دست روسیه بلند شد

انگلیس در دوپینگ روی دست روسیه بلند شد
به دنبال رسوایی اخیر در مورد دوپینگ ورزشکاران انگلیس مقامات این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از ساندی تایمز هنوز پرونده دوپینگ‌های گسترده در ورزش روسیه مختومه نشده، دوندگان و تنیسورهای این کشور یکی بعد از دیگری به دلیل دوپینگ محروم می‌شوند و ورزش این کشور در آستانه از دست دادن چند امید اصلی مدال طلای کشتی و حتی وزنه برداری در المپیک پیش رو هم قرار دارد.
در این میان انگلیس نیز از غافله دوپینگی ها عقب نمانده ، نشریه ساندی تایمزهم  در گزارشی نوشت ویدئویی از یک پزشک انگلیسی در اختیار دارد که حاوی توضیحات او درباره دوپینگ گسترده در این کشور است. این نشریه اعلام کرد در طول 6 سال گذشته  دکتر "مارک بونار" اعتراف کرده هزاران پوند از ورزشکاران کشورش گرفته تا به دوپینگ آن‌ها کمک کند.
 خبرنگاران این نشریه و تلویزیون آلمان به صورت مخفیانه در مطب خصوصی این پزشک انگلیسی با کمک یک ورزشکار او گفت‌وگو کرده‌اندو دکتر بونار که تصور می کرده وی هم مانند سایر مراجعه کنندگانش است و از دوربین مخفی مطلع نشده همه چیز را اعتراف کرده است. یک بازیکن کریکت انگلیسی، یک دوچرخه سوار انگلیسی حاضر در تور دو فرانس،‌ یک قهرمان بوکس انگلیسی، چند ورزشکار رشته های رزمی، چند تنیسور و چند بازیکن فوتبال لیگ برتر در فهرست بازیکن‌هایی هستند که این پزشک می‌گوید به آن‌ها در انجام دوپینگ کمک کرده است،همچنین  چند بازیکن لیگ برتر فوتبال انگلیس،باشگاه های چلسی و آرسنال در لیست دکتر بونار حضور دارد که این باشگاه با آشکار شدن این مطلب در بیانیه ای این موضوع را تکذیب کردند.

اما خود دکتر مارک بونار نیز در توییترش این موضوع را تکذیب کرده است و در این خصوص نوشت: مطالبی که ساندی تایمز منتشر کرده است اشتباه و گمراه کننده است. من هیچگاه از هورمون تراپی استفاده نمی کنم و هیچگاه با هیچ بازیکن لیگ برتری ای ارتباط نداشته ام.
در پی این اتفاق  وزیر ورزش و رسانه انگلیس هم واکنش نشان داد و قول پیگیری این موضوع را داد.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.