شطرنج جام ملتهای آسیا-امارات؛پیروزی قاطع تیم های ملی ایران در دور پنجم رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیا

شطرنج جام ملتهای آسیا-امارات؛پیروزی قاطع تیم های ملی ایران در دور پنجم رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیا
در دور پنجم رقابتهای شطرنج جام ملتهای آسیا ، تیم های ملی شطرنج مردان و زنان کشورمان با نتیجه ای قاطع مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون شطرنج، دور پنجم رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیا با پیروزی تیم های ملی ایران در دو بخش بانوان و آقایان همراه بود. تیم ملی مردان ایران در این دور در مصاف با تیم مغولستان بخت هفتم قهرمانی و تیم چهارم جدول به پیروزی دلچسب سه بر یک رسید و بانوان نیز موفق شدند با نتیجه قاطع 4 بر صفر تیم سریلانکا را شکست دهند.

در بخش رقابتهای مردان، این تیم مغولستان بود که حریف شاگردان میروشنیچنکو سرمربی اوکراینی تیم ملی ایران بود.مغول ها در 4 دیدار گذشته نتایج قابل قبولی گرفته و تنها در یک تک بازی مغلوب حریفان شده بودند که آنهم باخت بازیکن میز یک این تیم در برابر آدیبان، استاد بزرگ نیرومند هندی در دور دوم بود.

تساوی در برابر تیم های مدعی هند و ویتنام و پیروزی در مقابل تیم های ازبکستان و کویت نتایج این تیم تا دور چهارم بود اما جوانان کشورمان در این روز، نمایشی قدرتمندانه داشتند و تیم مغولستان را با نتیجه سه بر یک شکست دادند.در این دیدار تیم ایران با ترکیب درینی ، مقصودلو ، فیروزجاه و مصدق پور به مصاف حریف رفت و در سه میز پیروز میدان بود.

در سایر دیدارها تیم هند دست به کار بزرگی زد و با نتیجه دو و نیم به یک و نیم ، تیم پرستاره چین را شکست داد تا با 9 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.بویانگژی و وی یی اولین باخت های خود را در این رقابتها در برابر ادیبان و سانتوش گوجراتی متحمل شدند و تنها وانگ یو موفق به شکست دادن ستورامان شد.
تیم های چین ، ایران و بنگلادش نیز با 8 امتیاز رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در دور ششم ، تیم ایران در دیداری مهم و سرنوشت ساز به مصاف تیم باانگیزه هند می رود که با پیروزی در برابر چین ، روحیه ای مضاعف برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات بدست آورده است.

در بخش دختران ، تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب "ساراسادات خادم الشریعه "، "آتوسا پورکاشیان" ، آناهیتا زاهدی فر و هما هلوی در مقابل تیم ضعیف سری لانکا به برتری چهار به هیچ رسید.

در سایر دیدارها تیم صدرنشین ویتنام نتیجه ای جالب توجه بدست آورد و تیم هند را دو و نیم به یک و نیم شکست داد.
هاریکا دورناویلی استادبزرگ و بازیکن میز یک هندیها که در مسابقات جایزه بزرگ تهران نیز حضور داشت نتوانست از پس لی تائو نگوین استاد بین المللی نیرومند و بدون باخت ویتنامی برآید و شکست را پذیرفت.

تانیا ساچدف استاد بین المللی هندی نیز نتیجه را به استاد بزرگ بانوان ویتنامی واگذار کرد تا تیم ویتنام، پیروزی دلچسب دیگری بدست آورد و نشان دهد که پیروزی های قبلی این تیم صرفا بدلیل ضعیف بودن حریف ها نبوده است!

در دیدار مهم دیگر بخش دختران ، همچنان که پیش بینی می شد تیم چین 4 بر هیچ تیم دوم امارات را برد و قزاقستان تیم اول امارات را با شکست بدرقه نمود.

هر دو تیم دختران امارات که در بین آنها بازیکنانی در حد درجه بین المللی 1400 و 1500 نیز به چشم می خورد ! در پایان دور پنجم در رده های نهم و دهم جدول رده بندی قرار دارند.
نکته دیگر اینکه مشکل پخش زنده مسابقات در این دور برطرف شده بود.

در جدول رده بندی تیم های ویتنام ، چین و قزاقستان با ده ، نه و هشت امتیاز به ترتیب اول ، دوم و سوم هستند و تیم ایران با 4 امتیاز و یک پله صعود ششم است.

فردا و در دور ششم، تیم ملی بانوان ایران با تیم دوم امارات متحده عربی روبرو خواهد شد.

رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیا(جام ملتهای آسیا) از نهم فروردین ماه به میزبانی شهر ابوظبی در امارات آغاز شده و تا یازده روز ادامه دارد.

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.