شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی – کره جنوبی؛صعود مقتدرانه علی پاکدامن به جدول 64 نفره/ کسب 3 امتیاز المپیکی

شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی – کره جنوبی؛صعود مقتدرانه علی پاکدامن به جدول 64 نفره/ کسب 3 امتیاز المپیکی
در روز نخست مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی که آخرین مرحله مسابقات کسب امتیاز المپیک به حساب می آید، علی پاکدامن با شکست تمام حریفان خود ضمن صعود مستقیم به جدول 64 نفره به 3 امتیاز المپیکی هم دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، 143 شمشیرباز شرکت کننده در مسابقات جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی از امروز جمعه دیدارهای خود در مرحله مقدماتی این رقابت ها را آغاز کردند.
مجتبی عابدینی که در رده 14 رنکینگ جهانی قرار دارد به دلیل برخورداری از این موقعیت خوب، از انجام بازی در مرحله گروهی مسابقات معاف شد و بدون بازی وارد جدول 64 نفره شد اما علی پاکدامن دیگر شمشیرباز اسلحه سابر ایران در این مرحله از مسابقات طبق قرعه به مصاف حریفان خود رفت و موفق شد همه آنها را شکست دهد.
بر این اساس پاکدامن در مرحله مقدماتی مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی حریفانی از برزیل، ونزوئلا، هنگ کنگ، اسپانیا و کره جنوبی را شکست داد و بدون باخت به طور مستقیم راهی جدول 64 نفره شد.
صعود به جدول 64 نفره در مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی 3 امتیاز المپیکی به دنبال دارد و بر این اساس نمایندگان ایران با راهیابی به این مرحله از مسابقات به این امتیاز دست یافتند.
دیدارهای جدول 64 نفره مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی روز شنبه برگزار می شود. امروز و در پایان دیدارهای جدول 128 و 96 نفره مسابقات، حریفان عابدینی و پاکدامن در جدول 64 نفره مشخص خواهد شد.
در صورتیکه در پایان مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی موقعیت عابدینی و پاکدامن در رنکینگ جهانی حفظ شده یا ارتقا پیدا کند آنها صاحب سهمیه المپیک خواهند شد. عابدینی و پاکدامن در حال حاضر در رده 14 و 29 جهان هستند و به لحاظ رده المپیکی صاحب جایگاه 13 و 18 هستند.

۶ فروردین ۱۳۹۵ ۲۰:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.