کشتی انتخابی المپیک؛قاسمی و نوروزی سهمیه گرفتند

کشتی انتخابی المپیک؛قاسمی و نوروزی سهمیه گرفتند
در ادامه رقابتهای کشتی انتخابی المپیک کمیل قاسمی و امید نوروزی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در رقابت های انتخابی المپیک در قاره آسیا که در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است، در وزن 66 کیلوگرم «امید نوروزی» در دور نخست مقابل «آمان نازاروف» از ترکمنستان با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید.وی در دور دوم مقابل «پان ژنگ» از چین دارنده مدال های طلا و برنز آسیا در یک مسابقه حساس و نفسگیر در حالی که ابتدا با نتیجه صفر بر 6 عقب بود، با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
دارنده مدال طلای المپیک در این مرحله «راویندر» از هند را با اقتدار و با نتیجه 11 بر یک شکست داد و علاوه بر حضور در دیدار فینال سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب کرد. حریف وی در دیدار پایانی «توموهیرو اینو» از ژاپن نفر سوم آسیا است.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا پایان این رقابت ها در وزن های 66، 75، 85 و 98 کیلوگرم سهمیه المپیک را به دست آورده است.

همچنین در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد «کمیل قاسمی» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «کیونگ جین نام» از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید.وی در مرحله نیمه نهایی در حالی که با نتیجه 3 بر صفر پیش بود، در کمتر سه دقیقه «ژائو دنگ» از چین دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل به دیدار فینال راه یافت. حریف قاسمی در دیدار پایانی «دولت شابانبای» کشتی گیر مطرح قزاقستانی است.
به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان هر شش سهمیه لازم برای حضور در رقابت های المپیک 2016 برزیل را کسب کرد.
رقابت های کشتی آزاد و فرنگی انتخابی المپیک در قاره سیا از 28 اسفند در شهر آستانه قزاقستان آغاز و امروز - یکشنبه - به پایان می رسد.

۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.