نوروزی و قاسمی حریفان خود را شناختند؛7کشور در رقابت های کشتی گزینشی قزاقستان سهمیه المپیک گرفتند

نوروزی و قاسمی حریفان خود را شناختند؛7کشور در رقابت های کشتی گزینشی قزاقستان سهمیه المپیک گرفتند
کشتی گیران آزادکار و فرنگی هفت کشور هند، ژاپن، قزاقستان، چین، قرقیزستان، کره جنوبی و ازبکستان در رقابت های گزینشی المپیک قزاقستان سهمیه المپیک ریو 2016 را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون کشتی، در دومین روز از برگزاری این رقابت ها امروز(شنبه) در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد «یوگشوار دات» از هند و« کاتال یرلان بیک» از چین با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

همچنین در وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد «ماگومد ابراگیموف» از قزاقستان و «ماگومد موسی یف» از قرقیزستان با راهیابی به فینال رقابت ها سهمیه المپیک ریو را از آن خود کردند.
در وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز «دلشاجان توردیف» از ازبکستان به همراه «کیم هیون وو» از کره جنوبی به فینال رسیدند و سهمیه المپیک را به دست آوردند.
در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز «نورماخان تینالی یف» از قزاقستان با برتری برابر «بشیر باباجان زاده » فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم کشورمان، به همراه «مراد رامونوف» از قرقیزستان به فینال این رقابت ها رسیدند و سهمیه المیپیک را به دست آوردند.
بر این اساس نمایندگان ژاپن، قزاقستان، چین و قرقیزستان هر کدام سه سهمیه، کره جنوبی دو سهمیه و هند و ازبکستان هر کدام یک سهمیه المپیک را در این دور از رقابت ها کسب کردند.
همچنین در مراسم وزن کشی دیگر کشتی گیران این مسابقات که عصر امروز برگزار شد، در 66 کیلوگرم «امید نوروزی» در دور نخست به دیدار«آمان نازار» از ترکمنستان می رود و در صورت برتری در دور دوم با «پان ژنگ» از چین دارنده مدال های طلا و برنز آسیا مسابقه می دهد.
نوروزی در صورت برتری در این دو مسابقه در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار «راویندر» از هند و «روسلان تساریف» کشتی گیر مطرح قرقیزستانی و دارنده مدال های طلا، نقره و برنز آسیا روبرو می شود.
در وزن 66 کیلوگرم 9 کشتی گیر از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ژاپن و کره شمالی به مصاف هم می روند.
همچنین در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد، 11 کشتی گیر وزن کشی کردند که «کمیل قاسمی» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف «کیونگ جین نام» از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی می رود و در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی، با برنده مسابقه «ژائو دنگ» از چین دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان و «تی کی یاماماتو» از ژاپن مسابقه می دهد.
امید نوروزی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم و کمیل قاسمی آزادکار وزن 125 کیلوگرم کشورمان از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح فردا(یکشنبه) اول فروردین ماه 95 به دیدار رقبای خود می روند تا در صورت فینالیست شدن، سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند.
در این دور از مسابقات بشیر باباجان زاده فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم کشورمان امروز در نخستین دیدار خود، مغلوب «نورماخان تنالیف» از کشور میزبان شد تا به همراه «حمید سوریان» دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک که در وزن 59 کیلوگرم برابر حریف ژاپنی شکست خورده بود، نتوانند سهمیه المپیک را به دست آورند.
نخستین رقابت های گزینشی المپیک برای همه کشورها 22 تا 24آوریل سال 2016 (دوم تا چهارم اردیبهشت 95) در اولان باتور مغولستان برگزار می شود که در هر وزن، سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند.
همچنین در دومین مرحله رقابت های گزینشی المپیک (6 تا 8 می سال 2016 )16 تا 18 اردیبهشت 95 در استانبول ترکیه، در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات المپیک را بدست می آورند.
رقابت های کشتی گزینشی المپیک در قزاقستان فردا(یکشنبه) اول فردودین ماه 95 پایان می یابد.

۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ۲۰:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.