آخرین تصمیمات کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا از زبان درخشنده

آخرین تصمیمات کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا از زبان درخشنده
سعید درخشنده آخرین تصمیمات کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا درباره برنامه های سال 2016 ورزش والیبال در قاره کهن آسیا تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا از روز شنبه هفته جاری در مقر کنفدراسیون والیبال آسیا در تایلند آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت.
رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال ایران که برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا انتخاب شده است، درباره تصمیمات اخیر این کمیته گفت: نخستین تصمیم انتخاب هفت عضو جدید از کشورهای ژاپن، چین، قطر، استرالیا، عربستان سعودی، ازبکستان و تایلند و حذف شش عضو از کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا بود.
وی تصریح کرد: آلن برودی از نیوزلند، محمدعلی المهندی از قطر، ولید امان (رئیس فدراسیون والیبال کویت)، احمد یوسف از بحرین، چای (نایب رییس فدراسیون چین) و نیشیکاوا از ژاپن از جمله شش عضو حذف شده کمیته مسابقات هستند و تنها من از ایران، دکتر اون از کره جنوبی و امیل جابور از لبنان در کمیته مسابقات باقی ماندند و دکتر اون به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.
درخشنده با بیان اینکه دکتر صالح بن ناصر رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا، ریجی هون رئیس افتخاری AVC ، عیسی حمزه (نایب رییس کنفدراسیون آسیا) و شانریت (دبیر کل آسیا) نیز در نشست کمیته مسابقات حاضر بودند، گفت: در این نشست تاکید شد که کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا مهمترین کمیته است و سایر کمیته ها نیز باید برنامه های خود را برای پشتیبانی از برنامه های این کمیته تدوین کنند.
وی افزود: در ادامه نشست گزارش ناظران فنی مسابقات سال 2015 کنفدراسیون والیبال آسیا ارائه شد و نقاط ضعف و قوت میزبانی ها به فدراسیون کشورهای میزبان اعلام شد. همچنین تاکید شد که شخصیت هر ورزشی به مسابقه است و اگر مسابقه نباشد، بازیکن، فدراسیون و... نخواهیم داشت و اصولا کنفدراسیون آسیا و جهان معنای خود را از دست خواهند داد. تعداد کمی از فدراسیون ها هستند فقط دارای دبیر و رییس هستند در حالیکه مسابقه ای ندارند. فدراسیون ها بدون مسابقه نیازی به رییس و دبیر ندارند.
رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال به مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در قاره آسیا اشاره کرد و گفت: مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال 2018 به میزبانی بلغارستان و ایتالیا برگزار می شود و  FIVB ماموریت جدیدی به AVC  داد مبنی بر اینکه از این پس باید مسابقات انتخابی جهان نیز در قاره آسیا برگزار شود.  آسیا چهار سهمیه در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد و 23 کشور برای حضور در مسابقات انتخابی اعلام آمادگی کردند که 9 تیم از آسیای میانه، 4 تیم از اقیانوسیه، 5 تیم از شرق آسیا، دو تیم از غرب آسیا و 3 تیم از جنوب شرقی آسیا هستند.
وی افزود: پیشنهاد مطرح شده در کمیته مسابقات این بود که این چهار سهمیه اینگونه انتخاب شود که از 23 تیم، 5 تیم ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین که از برترین تیم های آسیا هستند به همراه 5 تیم برتری که پس از رقابت مقدماتی آسیا انتخاب می شوند، یعنی در مجموع 10 تیم به دو گروه تقسیم شوند که یک گروه 5 تیمی به میزبانی ایران (گروه آ) و 5 تیم هم به میزبانی استرالیا (گروه ب) که دو تیم برتر در رنکینگ جهانی سال گذشته هستند، با هم به رقابت بپردازند. تیم ژاپن (تیم دوم رنکینگ جهان در آسیا) در گروه ب به میزبانی استرالیا و تیم چین (به عنوان سوم رنکینگ جهان در آسیا) در گروه آ به میزبانی ایران قرار می گیرند. دیگر کشورها به همین ترتیب بر اساس رتبه و به صورت یکی در میان در دو گروه قرار می گیرند و مسابقات انتخابی جهان باید قبل از 15 اکتبر سال 2017 (هفتم آبان ماه سال 1396) برگزار شود و 4 سهمیه آسیا مشخص گردد.
درخشنده به همخوانی برخی قوانین کنفدراسیون والیبال آسیا با فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: بر این اساس در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا هر تیم می تواند 14 بازیکن و 6 نفر کادر فنی و همراه معرفی کند که داور اعزامی نیز در بین آنان قرار خواهد گرفت. اگر کشوری نفرات بیشتر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کند، هزینه پذیرش و اقامت آنان بین دو تا 2.5 برابر دیگر نفرات خواهد بود. همچنین سرمربی برای روی نیمکت می تواند به غیر از خود چهار نفر دیگر را انتخاب کند. این موارد در روز بازبینی مدارک قبل از مسابقات بررسی و مشخص می شود.
عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا در ادامه به تاکید فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)  بر رشد و توسعه والیبال ساحلی در آسیا تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای رشد و توسعه والیبال ساحلی از جمله محورهای این نشست بود که امیلتون که رییس کمیته مسابقات ساحلی جهان در آرژانتین بود، به عنوان نماینده دکتر آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال در این نشست شرکت کرد. ماموریت او توسعه والیبال ساحلی در سطح آسیا است زیرا از نظر دکتر گراسا والیبال سالنی آسیا در جهان مطرح و صاحب نام است اما والیبال ساحلی در آسیا موفق نیست.
درخشنده درباره مسابقات والیبال قاره آسیا در سال 2016 و قرعه کشی این مسابقات گفت: مهمترین نکته ای که در این زمینه تاکید شد، در هیچ تورنمنتی بیش از 16 تیم شرکت نخواهند کرد و اگر تعداد تیم های درخواست کننده بیشتر باشد باید بر اساس سهمیه منطقه های مختلف آسیا عمل شود. بر همین اساس شش رویداد آسیایی والیبال در کشورهای فیلیپین، چین تایپه، ویتنام، تایلند، هند و میانمار برگزار خواهد شد البته امکان گرفتن میزبانی جام کنفدراسیون والیبال آسیا از هند وجود دارد که در نشست اردیبهشت ماه سال آیند هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا در تایلند این موضوع مشخص می شود.
وی گفت: قرعه کشی مسابقات جوانان دختر و پسر آسیا و باشگاه های مردان آسیا در این نشست انجام شد، قرعه کشی باشگاه های زنان آسیا در فیلیپین برگزار می شود و قرعه کشی جام کنفدراسیون والیبال آسیا برای دو گروه مردان و زنان نیز اردیبهشت ماه سال آینده در نشست هیات رئیسه انجام خواهد شد.


۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.