در نامه ای به اتحادیه جهانی کشتی؛ایران خواستار "جایزه بزرگ شدن" جام "تختی" شد

در نامه ای به اتحادیه جهانی کشتی؛ایران خواستار "جایزه بزرگ شدن"  جام "تختی" شد
فدراسیون کشتی در نامه ای به اتحادیه جهانی خواستار جایزه بزرگ شدن جام جهان پهلوان تختی شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، اتحادیه جهانی در پاسخ به درخواست ایران، ضمن بیان اینکه جام تختی یک تورنمنت خوب در دنیای کشتی  است اعلام کرده; طبق برنامه ریزی ها، مسابقات جایزه بزرگ فقط یک بار، با حمایت یک حامی مالی خاص از کشور آذربایجانو همزمان در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار خواهد شد.

اتحادیه جهانی در پایان پاسخ خود از احتمال طراحی سیستم جدید رده بندی و رتبه بندی تورنمنت های بین المللی  و رنکینگ کشتی گیران اشاره نموده، که در تورنمنت های بالاتر، مدال آوران امتیازات بیشتری را نسبت به رویدادهای پایین تر کسب خواهند نمود، که قطعا در این سیستم رده بندی جام تختی بیشتر شناخته و مورد توجه واقع  می شود.

در پاسخ فدراسیون کشتی ایران به نامه اتحادیه جهانی آمده است;
ایران این آمادگی را دارد که از طریق حامی مالی ویژه خود( بانک پاسارگاد) در صورت عدم تمایل اسپانسر جام جایزه بزرگ باکو، به ادامه میزبانی، میزبانی انحصاری این مسابقات را بپذیرد. در غیر اینصورت آمادگی دارد در قالب طرحی نو و متفاوت از جایزه بزرگ باکو، مسابقات مجزایی با نام "جایزه بزرگ تختی"  برگزار نماید.

فدراسیون کشتی ایران در انتهای نامه مجدد خود نیز آورده است; به هر حال به نظر می رسد دنیای کشتی، ظرفیتی بیش از برگزاری انحصاری یک رقابت بین المللی مهم به عنوان جایزه بزرگ را داشته باشد. ما می توانیم ضمن حفظ جایگاه مسابقات "جایزه بزرگ باکو"، سایر رقابت های واجد شرایط و مهم کشتی دنیا را نیز در چنین جایگاهی قرار دهیم و با این اقدام، ضمن اینکه کشتی دنیا را با جذابیت های مضاعف و توجه بیشتر همراه می‌کنیم، با ایجاد رقابت در نحوه برگزاری مسابقات جایزه بزرگ، تحولی جدی، توام با نواوری های قابل توجه در شیوه برگزاری مسابقات کشتی، در میان علاقمندان به این رشته ورزشی باستانی ، در جهان ایجاد خواهیم کرد.

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.