افتخاری تاریخی برای شطرنج ایران؛خادم الشریعه نایب قهرمان جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان شد

افتخاری تاریخی برای شطرنج ایران؛خادم الشریعه نایب قهرمان جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان شد
بانوی شطرنج‌باز ایران به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان دست یافت.

به گزارش ورابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج ، رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان با نایب قهرمانی نماینده شایسته کشورمان به پایان رسید. در دور پایانی این رقابتها که از ساعت 12 روز سه شنبه 4 اسفند آغاز شد سارا سادات خادم‌الشریعه نماینده شایسته کشورمان به مصاف ناتالیا ژوکووا قهرمان حال حاضر زنان اروپا رفت و با وجود ارائه دیداری پایاپاینتیجه را واگذار کرد اما موفق شد با 7 امتیاز پس از ونجون جوی چینی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.

شوئه ژائوی چینی نیز با 7 امتیاز در رده سوم جدول جای گرفت.

این نتیجه تاریخ ساز در حالی رقم خورد که خادم الشریعه در 11 دور مرحله دوم مسابقه‌های گرندپری که به میزبانی ایران برگزار شد با کسب 4 پیروزی، شش تساوی و تنها یک باخت عملکردی خیزه کننده داشت.

خادم الشریعه در دورهای اول تا پنجم به پنج تساوی رسید. در دور ششم مقابل باتسیاشویلی پیروز شد. در دور هفتم مقابل ولنتینا گونینا به برتری دست یافت و در دور هشتم مقابل هومپی کونرو نفر دوم رنکینگ جهانی به تساوی دست یافت. در دور نهم نیز برابر استفانوا قهرمان سابق جهان پیروز شد. در دور دهم ژایو از چین که تا روز دوشنبه  صدرنشین بود مقابل نماینده ایران متحمل شکست شد.

مرحله دوم رقابت های گرند پری با حضور 12 شطرنجباز برتر جهان از 22 بهمن ماه تا امروز چهارم اسفندماه به میزبانی ایران برگزار شد.

۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.