آخرین سری سکه های یادبود المپیک و پارالمپیک ضرب شد

آخرین سری سکه های یادبود المپیک و پارالمپیک ضرب شد
ستاد بازی‌های ریو از ضرب آخرین سری سکه‌های یادبود مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل ازRio 2016؛در آخرین مرحله ضرب  سکه‌های یادبود پار المپیک و المپیک از نماد بوکس و شنای پارالمپیک استفاده شد و بدین ترتیب مراحل  ضرب این سکه ها به پایان رسید.
سری دوم و سوم این سکه ها  با نماد رشته های بسکتبال، راگبی، قایقرانی،دوچرخه سواری،والیبال ساحلی و دو میدانی  ویژه بازی‌های المپیک و رشته پاراکانو، ویژه بازی‌های پارالمپیک به ارزش یک رئال (واحد پول برزیل) ضرب و وارد بازار می شوند.
تولید سکه‌های یادبود این بازی‌ها از ماه نوامبر گذشته آغاز شده و شور و اشتیاق بی‌نظیری میان مردم این کشور به وجود آورده است. این سکه‌ها با روکش‌های طلا و نقره، وجه سنتی بازی‌ها را نشان می‌دهند و راه خوبی برای درگیر کردن عموم مردم با این رویدادهای مهم ورزشی هستند..
 این سکه‌ها علاوه بر استفاده در گردش مالی کشور برزیل، این قابلیت را دارند که توسط کلکسیونرها جمع آوری شده و به عنوان مجموعه نگهداری شوند. ضرب سکه‌های یادبود بر اساس یک سنت قدیمی از بازی‌های المپیک 1952 هلسینکی به یادگار مانده و بر روی هر کدام از سکه‌ها نمادی از یک رشته و در طرف دیگر یکی از نمادهای فرهنگی کشوری که محل برگزاری بازی‌هاست، درج شده است.
 این برای اولین بار است که در تاریخ برزیل تولید سکه‌های یادبود المپیک و پارالمپیک با همکاری بانک مرکزی این کشور انجام می‌شود و در مجموع 320 میلیون قطعه سکه با 36 طرح مختلف تولید خواهد شد که از میان آنها 4 سکه با روکش طلا، 16 سکه با روکش نقره ای و 16 سکه برای گردش رایج پولی برزیل در نظر گرفته شده است.

۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.