/دومین اجلاس وزرای ورزش کشورهای آسیایی به کار خود پایان داد/علی آبادی در مراسم اختتامیه: نشست امروز بیانگر انگیزه کشورهای آسیایی برای تعامل و همکاری بود

/دومین اجلاس وزرای ورزش کشورهای آسیایی به کار خود پایان داد/علی آبادی در مراسم اختتامیه: نشست امروز بیانگر انگیزه کشورهای آسیایی برای تعامل و همکاری بود
دومین نشست وزرای ورزش کشورهای آسیایی در تهران نشان داد که نمایندگان حاضر در این اجلاس با انگیزه وحساسیت بالایی در آن شرکت کردند .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در مراسم اختتامیه دومی اجلاس وزرای ورزش کشورهای آسیایی ضمن قدردانی از حضور وزرا و مسئولان عالیرتبه ورزش کشور های آسیایی اظهار داشت : لازم می دانم صحبت های پایانی مراسم را با فرمایشاتی از مقام معظم رهبری ایران که نشان دهنده توجه ویژه ایشان به ورزش است آغاز نمایم.
 "اگر ورزش برای جوانان لازم باشد برای سنین بالاتر واجب است""ورزشکاران و جامعه ورزشی ما مایه مباهات کشورمان هستند" "در ادبیات ما ایرانیان امر به ورزش امر به معنویات و اخلاقیات است" .
وی ادامه داد: توجه به ورزش و نسل جوان در تمامی ارکان نظام ما تعریف شده و با اعتقاد به اینکه آینده متعلق به آنان است در تمامی زمینه ها از آنان  حمایت خواهیم کرد.
وی ادامه داد : ما امروز شاهد یک انقلاب در میان ورزش کشورهای آسیایی بودیم همانطوری که کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی، ژاپن و چین موفقیت های چشمگیری را در بازی های المپیک پکن بدست آوردند .
معاون رئیس جمهور افزود : به نظر می رسد نگاه اخلاق مدارانه در ورزشکاران تکامل واقعی پیدا نکرده و این موضوع باید در اولویت کاری تمامی مسئولین ورزشی قرار گیرد تا فضای ورزش به فضایی عطر آگین و همراه با صلح و دوستی تبدیل شود و سپس در کنار آن ورزشکاران با استعداد و نخبه را شناسایی و تحت پوشش قرار دهیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه خاطر نشان کرد : در ایران بودجه خوبی به ورزش اختصاص یافته که این رقم در کنار بودجه ورزشی سایر سازمانها همچون شهرداری و آموزش و پرورش میزان قابل ملاحضه ای را شامل می شود .
علی آبادی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وسعت ایران و تفاوت مناطق آب و هوایی 5 محور را در برنامه توسعه ورزش در نظر گرفتیم که در حال اجر می باشد.
 در مرحله نخست این 5 محور به توسعه زیرساخت های ورزشی کشور پرداختیم یعنی چهل و دو میلیون متر مربع برای ورزش اختصاص دادیم که کاری بسیار سخت و بزرگ بود که 40 درصد این برنامه انجام شدتا از آنجایی که قهرمانان ما در فضای گسترده ای از کشور حضور دارند به اماکن ورزشی دسترسی داشته باشند بدیهی است تحقق این امر در گرو توسعه زیرساخت هاست.
رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص محورهای دیگر طرح می گوید : در مرحله دوم به توسعه منابع مالی برای ورزش پرداختیم که 49 فدراسیون ، 1400هیئت استان ، و 13000 هیئت شهری و 3600 باشگاه ورزشی فعال در کشور به تعامل و همکاری مطلوب با یکدیگر برسند .
مرحله سوم محور توسعه ما در ورزش توجه به منابع انسانی است که باید در جذب نفرات سازنده ، فنی و وابسته به ورزش اقدام کرد .
مرحله چهارم تغییر و تحول کیفیت در اخلاقیات است که با توجه به منشور المپیک می بایست مورد توجه قرار گیرد و در مرحله پنجم به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی بپردازیم که درحال انجام طی یک برنامه 6 ساله می باشد که البته 3سال آن را پشت سر گذاشته ایم.
رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در پایان مراسم اختتامیه ضمن تشکر از حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این اجلاس ابراز داشت : امیدواریم جهت پیش برد بهتر امور اتحادیه ورزشی آسیا، کشورهای حاضر پیشنهادات و نظرات خود را برای دبیرخانه بفرستند.

 

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۹:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.