دور سوم مسابقات جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان-تهران؛توقف قهرمان سابق شطرنج بانوان اروپا مقابل خادم الشریعه/ نماینده ایران 1/5 امتیازی شد

دور سوم مسابقات جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان-تهران؛توقف قهرمان سابق شطرنج بانوان اروپا مقابل خادم الشریعه/ نماینده ایران  1/5 امتیازی شد
سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان در دور سوم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به سومین تساوی ارزشمند خود دست پیدا کرد.

  به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، دور سوم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان از ساعت 15 امروز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد و نماینده شایسته کشورمان موفق شد استاد بزرگ سوئدی  پیا کراملینگ قهرمان بانوان اروپا را شکست دهد

این سومین تساوی ارزشمند سارا سادات خادم الشریعه در این رقابتهاست. خادم الشریعه در دور نخست زاگنیدزه گرجستانی و در دور دوم هاریکاری هندوستانی را متوقف کرده بود تا به 1/5 امتیاز تا به اینجای رقابتها برسد. نماینده کشورمان فردا و در چهارمین دیدار خود به مصاف ونجون جو از چین می رود.

در دیگر دیدارها نینوباتسیاشویلی از گرجستان مقابل  شوئه ژائو از چین شکست خورد.این تنها بازی امروز بود که با نتیجه ای جز تساوی به پایان رسید.  

  در دیگر دیدارها آنتوانتا استفانوا از بلغارستان مقابل  ناتالیا ژوکوا از اوکراین ، هومپی کونرو از هند در برابر  نانا زاگنیدزه از گرجستان ، ولنتینا گونینا از روسیه  در مصاف با  درونا والی هاریکا از هند و ناتالیا پوگونینا از روسیه در برابر ونجون جو از چین به نتایج تساوی دست پیدا کردند.

گزارشی فنی از برخی دیدارهای امروز توسط اساتید حاضر در سالن و تنظیم محمد ابراهیم زاده مسئول کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون شطرنج؛

ساعت 15:40 : هاریکا و پوگونینا  اولین بازیکنانی هستند که دیدارشان با تساوی به اتمام رسیده و در کنفرانس حاضر شده اند.
مبارزه ایندو با تعویض سه جفت سوار سبک به وضعیتی متعادل رسید و بازی با تکرار حرکات به تساوی رسید.
و اما بازی سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته ما در این رقابت ها :
پس از مرحله شروع بازی که با حرکات دقیق سارا به وضعیتی کمابیش قابل قبول برای سارا منتهی شد دو بازیکن وزیرها را تعویض نمودند.
در حرکت بیستم و آنجا که سارا می توانست با حرکت Rf3 موقعیت بهتری در آخربازی بدست آورد با حرکت عجولانه R*a3 برتری مختصر خود را از دست داد و به اعتقاد استاد بزرگ میروشچنکو ، در این وضعیت ، کراملینگ برتری جزئی دارد.
ساعت 17 و 45 دقیقه :
بازی سارا و حریف با تجربه اش در آخر بازی رخ و پنج پیاده در جریان است . احتمال تساوی در آخر بازی های رخ ، بیشتر از هر آخر بازی دیگر ، مشاهده شده است و شاید تساوی را محتمل ترین نتیجه این بازی دانست.

دو پیاده متصل سارا در جناج وزیر شانس های او در اين وضعیت هستند و پیاده های مرکزی کراملینگ امکانات خوبی را برای او بوجود آورده اند. باید منتظر حرکات بعدی بود.
مساوی شد :
بله همانطور که انتظار می رفت بازی سارا با استاد بزرگ پیا کراملینگ در دور سوم بازی های گرند پریکس مساوی شد ! اگر چه در وضعیت نهایی که بصورت آن لاین نمایش داده شد شانس هایی برای سارا با حرکت b3! مشاهده می شود اما به اعتقاد استاد بزرگ شادی پریدر که هم اکنون در سالن کنفرانس حضور . پیدا کرده است بردن این آخر بازی ها آسان نیست.
سه بازی مهم با سه استاد بزرگ مطرح بانوان جهان و کسب یک و نیم امتیاز از آنها نتیجه ای درخشان از سارا خادم الشریعه نماینده شایسته ما در این رقابت ها بوده است.
 

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.