کشتکار: رشد شناگران ایران در شش سال گذشته بی‌سابقه بوده است

کشتکار: رشد شناگران ایران در شش سال گذشته بی‌سابقه بوده است
سرمربی تیم ملی شنای ایران با اشاره به پیشرفت شناگران ایران در اردوهای تدارکاتی گفت: بر اساس آمارهای مستند رشد شناگران ایران در شش سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار درباره برنامه‌های تیم ملی شنای ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: مسابقات دبی جزو برنامه های پیش‌بینی شده ما برای آمادگی هر چه بیشتر شناگران بود. در نظر داشتیم شناگران خود را فروردین ماه به مسابقات انتخابی دبی اعزام کنیم. اما بعد از جلسه با مسئولان فدراسیون و بررسی روابط ورزشی کشور امارات در چند هفته اخیر، به این نتیجه رسیدیم که جهت حضور در اردوهای برون مرزی سایر مسابقات همزمان را در کشورهای اروپایی نیز بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: ما مدت ها قبل در جلسه کمیته فنی به این نتیجه رسیدم که دبی محل مناسبی برای برگزاری اردو ها است زیرا علاوه بر شناگران تیم ملی سایر شناگران مستعد ایران هم از سوی باشگاه ها می توانند در این مسابقات شرکت کنند. اما دبیر محترم فدراسیون پیشنهاد داد که اگر به هر دلیل شرایط اردو در امارات فراهم نبود می توانیم در همان زمان در یک کشور اروپایی مسابقه دهیم و ادامه اردوی خود را نیز در اروپا دنبال کنیم. ابتدا قرار بود از دبی به اروپا برویم اما حالا به نظر بهتر است که از ابتدا در همان اروپا مسابقه دهیم.

سرمربی تیم ملی شنای ایران گفت: اگر بتوانیم در همین فروردین ماه سهمیه بگیریم خیلی خوب است. اما موضوع در اصل برنامه ما فرقی نمی کند زیرا هدف گذاری نهایی ما تیر ماه سال ۱۳۹۵ و مسابقات انتخابی اروپا است. به هر حال باز هم منتظر تصمیم گیری مسئولان هستیم تا رایزنی هایی با مجارستان نهایی شود. اگر ویزا جور شود می توانیم یک دوره مسابقه و سه اردوی تدارکاتی بسیار خوب در این کشور داشته باشیم.

کشتکار خاطرنشان کرد: شناگران ایران روند پیشرفت فوق العاده و خودباوری زیادی دارند. همه ملی پوشان بر اساس آمارها خیلی خوب رشد کرده اند. آن ها بر اساس ارزیابی در زمان های مختلف و در تمرینات فی و مسائل روانی پیشرفت خیلی خوبی داشتند. ملی پوشان ایران در طول شش سال گذشته برای اولین بار بعد از ۶۰۰ متر شنای مستمر، هفتمین ۱۰۰ متر را زیر ۵۰ ثانیه شنا کرده اند. البته این در شرایط آزمایشگاهی بود اما آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی هر دو توانستند چنین کاری انجام دهند. آرمان جلالی دوبار این کار را انجام داده و سایر شناگران ایران هم خیلی خوب روند کار خود را طی می کنند.

وی ادامه داد: چاوشی فر هم بسیار خوب شنا می کند و تست هایش بسیار موثر است. انصاری هم روحیه بالایی دارد و به خود باوری رسیده است. به نظر من همه ملی پوشان ایران شانس کسب سهمیه المپیک را دارند و امیدوارم شانس با آن ها یار باشد. امیدوارم فدراسیون، وزارت و کمیته ملی المپیک هم با حمایت های خوب بتوانند خودباوری را بیشتر کنند. همه منتظرند ببینید تیم ملی چه کار می کند. همه وقت می گذارند تا المپیکی شوند. امیدواریم که این اتفاق خوب در فدراسیون ما هر چه سریع تر بیفتد.

۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.