کویت از IOC ادعای غرامت کرد

کویت از IOC  ادعای غرامت کرد
دولت کویت به دلیل تعلیق ورزشی خود از رویداد های جهانی از IOC تقاضای غرامت کرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از insidethegmes؛کمیته بین المللی المپیک چند ماه پیش برای دومین بار در پنج سال گذشته عضویت کمیته ملی کویت را به علت دخالت دولت این کشور در جنبش المپیک کویت تعلیق کرد.

علت تعلیق کویت قوانین ورزشی جدید این کشور است که تهدیدی برای جنبش المپیک کویت محسوب می شود.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) روز 20 مهر 2015 ( 12 اکتبر) به منظور حل موضوع قوانین ورزش کویت که تهدیدی برای استقلال نهاد المپیک این کشور تلقی می شود، با کمیته ملی المپیک کویت و دولت این کشور دیدار کرد اما این دیدار نتیجه ای در بر نداشت.

در این باره IOC اعلام کرد: جنبش المپیک در کویت با مشکلاتی برای حفظ حاکمیت خود به ویژه به خاطر اصلاح قوانین ورزشی روبرو شده است. مهلت 27 اکتبر (5 آبان) برای حل این مشکل یا توقف اجرای قانون ورزش تا زمانی که راه حل قابل قبولی یافت شود، تعیین شده بود.

اما به دنبال این اتفاقات دولت کویت از مواضعش کوتاه نیامد و اعلام کرد اگر در چارچوب تعیین شده IOC همکاری نکند باید تا ماه آپریل ستاد مرکزی شورای المپیک آسیا در کویت تخلیه گردد.

اما شعله های این مخاصمه و درگیری وقتی بیشتر شد که کمیته ملی المپیک کویت و شیخ فهد رئیس شورای المپیک آسیا از IOC به دلیل محرومیت از رقابت های المپیک ریو ادعای غرامت کردند.

در این میان IOC  این واکنش را افراطی و ظالمانه توصیف کرد و به شدت از آن انتقاد کرد.

 

دولت کویت در سال 2010 نیز محروم شده بود، ولی قبل از المپیک 2012 لندن، این محرومیت لغو شد.

در سال های اخیر، کمیته بین المللی المپیک، کمیته ملی المپیک هند، غنا و پاناما را به علت دخالت سیاسی دولتهای این کشورها محروم کرده بود، ولی تمام آنها در نهایت ابقا شدند. سریلانکا نیز تا پایان سال مهلت یافته است دست به اصلاح قوانین ورزش خود بزند تا مشمول تعلیق نشود.

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.