باحضور رییس کمیته ملی المپیک؛مراسم کلنگ زنی آکادمی کشتی ایران در مجموعه ورزشی آزادی انجام شد

باحضور رییس کمیته ملی المپیک؛مراسم کلنگ زنی آکادمی کشتی ایران در مجموعه ورزشی آزادی انجام شد
مراسم کلنگ زنی ساخت آکادمی کشتی ایران ظهر امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان کشتی، رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان بانک پاسارگاد و مسئولان فدراسیون کشتی و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مراسم با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی،محمدعلی صنعتکاران، حسین ملاقاسمی، پرویز عرب، علی اکبر حیدری، بهرام مشتاقی، محمد دلیریان، سلطان علی ترخاق، مهدی هوریا، علیرضا لرستانی به نمایندگی از جامعه کشتی، دکتر قاسمی مدیرعامل و مسئولان بانک پاسارگاد و برگزار شد.
قرار است آکادمی کشتی ایران در زمینی به مساحت 1300 متر و با حمایت بانک پاسارگاد طی 15 ماه به بهره بردرای برسد.
کیومرث هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی هتل آکادمی ملی کشتی ایران طی سخنانی اظهار کرد: جا دارد از رسول خادم و دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد به خاطر حمایت‌هایی که از ورزش ملی ایران دارند تشکر کنم و از آن‌ها بابت زحماتی که در برنامه‌ریزی برای آغاز ساخت این مکان داشتند قدردانی کنم.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: بانک پاسارگاد با حمایت‌های خوبی که از ورزش ملی ایران در چند سال گذشته داشته، باعث افتخارآفرینی هرچه بیشتر کشتی‌گیران شده و امیدوارم این حمایت‌ها کماکان ادامه داشته باشد. از اینکه شاهد مراسم کلنگ زنی این مجموعه هستم، بسیار خوشحالم. چیزی که آرزوی جامعه کشتی بوده و البته باید بگویم که حق واقعی کشتی ایران است که از اینگونه امکانات برخوردار شود. امیدوارم هرچه زودتر خانواده کشتی بتواند از ظرفیت بزرگ این هتل آکادمی هرچه بیشتر بهره‌مند شود.

وی با اشاره به سهم بزرگ کشتی ایران در افتخارات ورزشی این مرز و بوم گفت: از المپیک 1948 لندن تا المپیک 2012 لندن، مجموع افتخارات ورزشکاران ایران بیشتر از 60 مدال نبوده است که 65 درصد این مدال‌ها را کشتی ایران به تنهایی کسب کرده است. همچنین 45 درصد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی توسط کشتی‌گیران به دست آمده که این نشان از جایگاه بالای کشتی در ورزش ایران دارد.

هاشمی با بیان اینکه کشتی ایران حق دارد از امکاناتی مانند هتل آکادمی مجهز بهر‌ه‌مند شود نیز گفت: باید کشتی ایران از تمامی امکانات مورد نیاز برخوردار باشد. به اعتقاد من اگر تمام اعتبارات ورزش کشور را به کشتی اختصاص بدهیم، باز هم می‌گویم کم است. امیدوارم در آینده حمایت‌های بسیار بیشتری از کشتی صورت گیرد چرا که این رشته حق زیادی بر گردن ورزش ایران دارد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: طی صحبتی که با خادم داشتم، قرار شد اطلاعات مربوط به این هتل آکادمی مجهز از طرف فدراسیون و کمیته ملی المپیک در اختیار کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و اتحادیه جهانی کشتی قرار بگیرد تا توسط این دو نهاد، به عنوان یک هتل آکادمی بین‌المللی شناخته شود تا کشورهای مختلف از ظرفیت آن برای ورزشکاران خود استفاده کنند. مطمئنم هم اتحادیه جهانی کشتی و هم IOC از این امر حمایت خواهند کرد.

این هتل آکادمی در فضای تقریبی 1300 متر مربع و در 6 طبقه طی مدت 15 ماه احداث خواهد شد. به گفته مسئولان اداره ساختمان بانک پاسارگاد در طبقه 2- فضای تاسیساتی با متراژ 240 متر مربع قرار دارد. در طبقه 1- فضای ورزشی، سالن تمرین، 4 تشک کشتی استاندارد به همراه استخر، سونا و جکوزی به متراژ 1250 متر قرار دارد.

در طبق همکف نیز فضای اداری و موزه کشتی در یک فضای بدیع و جدید واقع شده و همچنین در طبقه اول و دوم فضای اقامتی با 34 اتاق و ظرفیت 114 نفر برای ورزشکاران، مربیان و مهمانان ویژه تعبیه شده است.

در طبقه سوم این هتل آکادمی نیز که بام ساختمان است، علاوه بر رستوران و فضای سبز قرار دارد.

۲۴ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.