دیداررییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال با رییس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:ایران می تواند مرکزبیس بال غرب آسیا و آسیایی میانه شود/فراچری:پیشنهاد سرمایه گذاری بالادر ایران را به هیات اجرایی فدراسیون جهانی مطرح خواهم کرد

دیداررییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال با رییس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:ایران می تواند مرکزبیس بال غرب آسیا و آسیایی میانه شود/فراچری:پیشنهاد سرمایه گذاری بالادر ایران را به هیات اجرایی فدراسیون جه
صبح امروز ریکاردو فراچری رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال به همراه مسئولین فدراسیون انجمن های ورزشی ضمن حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار کیومرث هاشمی ضمن خیر مقدم به رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال ابراز امیدورای کرد تا با حضور وی و بازدید از امکانات ورزش ایران،در آینده شاهد رشد هر چه بیشتر این رشته در کشور و توجه فدراسیون جهانی به آن باشیم.
در ادامه ریکاردو فراچری رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران ابراز داشت:سفرم به ایران بسیار مفید بود چرا که متوجه شدم بیس بال در این کشور پتانسیل بسیار بالایی دارد و ما می توانیم در این زمینه همکاری بسیاری خوبی داشته باشیم و در جلسه با رییس این فدراسیون، به نتایج ارزنده ای در این باره رسیدیم.
وی ادامه داد:بدون تردید بیس بال به بازیهای المپیک باز خواهد گشت و در حال حاضر این رشته در کشورهای ژاپن،کره و تایوان طرفداران بسیاری دارد و حال می خواهیم در خاورمیانه با مرکزیت ایران اقدام به بسط و گسترش آن کنیم و به سه دلیل من ایران را برای اینکار و سفرم انتخاب کردیم.نخست آنکه ایران کشوری استراتژیک در منطقه است دوم اینکه پتانسیل بالایی در این رشته دارد و سوم اینکه انگیزه بسیاری در بین مسئولین آن دیده می شود.
رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال خاطرنشان کرد :برای اینکار می بایست بر روی سنین پایه و نوجوانان کار کرد همچنین می بایست قهرمان پروری کرد و چهره های خوبی را در این رشته مطرح کرد تا نوجوانان ضمن الگو پذیری از آنها،برای ورود به این رشته علاقه مند شوند و ما می توانیم اقدام به تخصیص بودجه برای مربیان و داوران این رشته در ایران  کنیم از طرفی می بایست در فدراسیون جهانی پیگیر این مسئله باشیم که با برگزاری رقابتهای بین المللی در سطح پایین،شرایط حضور برخی کشورهای ضعیف را در آن فراهم آوریم.
وی ابراز داشت:توجه به زیر ساختها برای رشد بیس بال در ایران مهم است لذا امیدورایم با حمایتی که از ایران می کنیم زمینی که برای بیس بال در نظر گرفته می شود تنها به این رشته اختصاص داده شود و مسابقات رشته دیگر در آن برگزار نشود و برای این کار امیدورایم حمایت کمیته ملی المپیک هم وجود داشته باشد.
در ادامه کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:بدون تردید کمیته ملی المپیک از حمایت های فدراسیون جهانی برای مرکزیت ایران و رشد بیس بال در منطقه و کشور حمایت خواهد کرد ولی این امر مسلتزم آنست که فدراسیون جهانی  برای تاسیس رسمی آکادمی بیس بال در ایران  حمایت لازم را داشته باشد تا ما بتوانیم در قالب کار تشکیلاتی از این مسئله حمایت کنیم و این آکادمی بخشی از حمایت ما و بخشی هم با حمایت فدراسیون جهانی راه اندازی شود.
رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:بدون تردید همانطور که اشاره فرمودید ایران پتانسیل خوبی در بیس بال دارد و در صورت رشد می تواند مرکزیت غرب آسیا و آسیای میانه را بر عهده داشته و این امر جدای از حمایت مسئولین ورزش کشور می بایست حمایت فدراسیون جهانی را نیز داشته باشد از طرفی برای ورود این رشته در بازیهای المپیک حمایت های لازم را خواهیم داشت.
هاشمی در خاتمه گفت:شما جدای از رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال،دبیر فدراسیون انجمن های بین المللی ورزشی نیز می باشید لذا امیدورایم در بسیاری از این رشته ها که رشد خوبی در ایران داشته اند حمایت های لازم را نیز از انجمن های مختلف ورزشی کشورمان داشته باشید.
پس از صحبتهای کیومرث هاشمی رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال ابراز داشت:از حمایت های شما برای ورود بیس بال به بازیهای المپیک قدردانی می کنم و بدون تردید برای تاسیس آکادمی و مرکزیت ایران در منطقه و سرمایه گذاری بالا در این کشور در رشته بیس بال در هیات اجرایی فدراسیون جهانی این موضوع را مطرح خواهم کرد.
دبیر کل انجمن بین المللی ورزشی همچنین گفت:در بخش انجمن های ورزشی اگر انجمن های شما درخواستی داشته و یا حمایتی خواسته باشند ابتدا ضمن ارائه وضعیت موجود و امکانات خود، درخواستهای خود را به ما اعلام کنند و قطعا مورد توجه و تامین آن از سوی ما قرار خواهد گرفت.
در خاتمه علیپور ریس فدراسیون انجمن های ورزشی و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک عنوان داشت:بدون تردید حضور رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال در ایران نقطه عطفی می تواند برای رشد این رشته در کشور باشد و در جلسه سازنده ای که روز گذشته داشتیم و وضعیت فعلی خود را ارائه کردیم  و بدون شک در دو یا سه سال آینده با سفر دیگری که آقای ریکاردو به ایران خواهند داشت شاهد رشد این رشته بنا بر استاندارها و انتظارات فدراسیون جهانی خواهند بود.
در این دیدار خانم حسینی و آقای کاردان نواب رییسان فدراسیون،علیرضا ادیب رییس انجمن بیس بال و سافت بال و کیوان صفاییان دبیر انجمن و حضور داشتند.


۲۳ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.