مربیان لیگ برتر بسکتبال در کارگاه بیومکانیک ورزشی آکادمی

مربیان لیگ برتر بسکتبال در کارگاه بیومکانیک ورزشی آکادمی
مربیان شاغل در لیگ حرفه ای بسکتبال ایران در کارگاه بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک با عنوان ویژگیهای قدرت در بسکتبال شرکت کردند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در راستای ارتقاء عملکرد ورزشکاران ملی و باشگاهی رشته های مختلف ورزشی و در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی، اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان "ویژگیهای قدرت در بسکتبال" مختص مربیان شاغل در لیک حرفه ای بسکتبال ایران نمود.
این کلاس آموزشی یک روزه که با استقبال خوبی از سوی مربیان بسکتبال برخوردار شد، در دو بخش تئوری و عملی و با هدف کلی معرفی "ویژگیهای قدرت" مرتبط با عملکرد ورزشکاران این رشته ورزشی به شرکت کنندگان کارگاه ارائه شد.
در ابتدای این کارگاه دکتر الهام شیرزاد مسئول بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک به معرفی اجمالی بیومکانیک ورزشی و کاربردهای آن در ورزش حرفه ای پرداخت.
در ادامه نیز مهدی چراغی کارشناس ارشد بخش بیومکانیک ورزشی با تمرکز بر معرفی متغیرهای مهم ویژگیهای قدرت به ارائه مبحث اصلی این کارگاه پرداخت و اهمیت و ضرورت این متغیرها را جهت عملکرد موفق ورزشکاران رشته ورزشی بسکتبال به شرکت کنندگان کارگاه معرفی کرد.
در ادامه مبحث تئوری خلاصه ای از آزمونها و نتایج به دست آمده از تیم ملی بسکتبال برای مربیان حاضر در کلاس آموزشی ارائه شد.
در انتها نیز جلسه عملی در بخش بیومکانیک ورزشی مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی با انجام عملی آزمونها و مشارکت شرکت کنندگان انجام شد.
از شرکت کنندگان این کارگاه می توان به علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال و مهران شاهین طبع، محمد کسایی پور، عباس آقا کوچکی، محمد رضا اسلامی، سیامک ویسی و مهران آتشی از مربیان شاغل در لیگ نام برد.
لازم به ذکر است برگزاری این کارگاه با همکاری دانشجویان کارشناسی ارشد بیومکانیک ورزشی دانشگاه تهران انجام پذیرفت.
۲۱ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.