انتخابی المپیک ؛کوبا هم المپیکی شد و کانادا آخرین حریف ایران

انتخابی المپیک ؛کوبا هم المپیکی شد و کانادا آخرین حریف ایران
مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه نورسکا با قهرمانی کوبا به پایان رسید تا این تیم سهمیه مستقیم المپیک به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبال، مرحله نهایی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه نورسکا (آمریکای شمالی و مرکزی) بامداد امروز دوشنبه  با دو دیدار در شهر ادمونتون کانادا پیگیری شد.
در دیدار نخست تیم ملی والیبال مکزیک و پورتوریکو در دیدار رده بندی به مصاف یکدیگر رفتند که مکزیک سه بر دو حریف خود را شکست داد و ضمن کسب مقام سومی جواز حضور در آخرین مسابقات انتخابی المپیک را به دست آورد.
دو تیم کانادا و کوبا نیز در دیدار نهایی این رقابت ها به مصاف یکدیگر رفتند و کوبا سه بر صفر کانادا میزبان را شکست داد و سهمیه مستقیم المپیک 2016  ریو را به دست آورد.
کوبایی ها در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر  15، 25 بر 21 و 25 بر 21 کانادا را شکست دادند تا تیم کانادا به عنوان آخرین حریف ایران در انتخابی ژاپن معرفی شود.
در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن 12 تیم حضور دارند که در دو گروه هشت تیمی و چهار تیم به صورت جداگانه برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند.
در گروه هشت تیمی تیم های استرالیا، ایران، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می گیرد، با یکدیگر مسابقه خواهند داد.
در گروه چهار تیمی نیز تیم های مکزیک، شیلی و تیم های دوم و سوم منطقه آفریقا برای یک سهمیه که قهرمان این رقابت ها خواهد بود، به مصاف یکدیگر می روند.
در مسابقات والیبال مردان المپیک 2016 برزیل 12 تیم شرکت می کنند که تاکنون حضور تیم های آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، روسیه، کوبا و برزیل به عنوان میزبان قطعی شده است .
قهرمان مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آفریقا و پنج تیم مسابقات انتخابی اردیبهشت ماه در ژاپن شش تیم دیگر صعود کننده به المپیک خواهند بود.

۲۱ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.