فرصت پشتوانه‌سازی کشورها برای المپیک ریو، تا ماه ژوئن 2016 اعلام شد

فرصت پشتوانه‌سازی کشورها برای المپیک ریو، تا ماه ژوئن 2016 اعلام شد
با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، کشورهایی که موفق به کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 از طریق رنکینگ شده‌اند، فرصت دارند تا پایان ماه ژوئن 2016 نفرات دوم خود را به جمع 20 نفر برتر رنکینگ برسانند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، پس از پایان ماراتن 4 ساله برای کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 از طریق «رنکینگ سیستم»، تیم ملی تکواندوی کشورمان در سه وزن 58-، 80- و 80+ توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی موفق به کسب سهمیه المپیک برزیل شد.

با قانون فدراسیون جهانی تکواندو، کشورهایی که از طریق رنکینگ المپیکی موفق به کسب سهمیه شده‌اند، فرصت دارند در بین ماه‌های دسامبر 2015 تا ماه ژوئن 2016 ورزشکاران دیگرشان را به جایگاه بیستم رنکینگ المپیک برسانند تا در صورت نیاز بتوانند نفر دوم را جایگزین نفر اول کند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در وزن 58- کیلوگرم، آرمین هادی پور را بعنوان نفر دوم در اختبار دارد که این ورزشکار، هم اکنون (ژانویه 2016) با 106/29 امتیاز در جایگاه 25 قرار دارد و با نفر بیستم رنکینگ المپیکی این وزن تنها 6 امتیاز تفاوت دارد. نفر المپیکی این وزن فرزان عاشورزاده است که با 468/30 امتیاز در جایگاه دوم است.
در وزن 80- کیلوگرم مهدی خدابخشی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده، دوم است و مسعود حجی زواره در رده پنجم قرار دارد.

در وزن 80+ کیلوگرم، امید عمیدی با 136/48 امتیاز، بیست و یکم است و با کسب 4 امتیاز دیگر به جمع 20 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی سنگین‌وزن ملحق می‌شود. سجاد مردانی که در این وزن سهمیه المپیک را برای کشورمان بدست آورده است در رده چهارم قرار دارد.

بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در خصوص حضور نفرات دوم در اردوی تیم ملی تکواندو گفت: «از ابتدا هدف ما از حضور نفرات دوم پشتوانه سازی برای این المپیک و حتی المپیک 2020 توکیو بود. هم اکنون نفرات دوم ما جایگاه خوبی را در اختیار دارند. ما می خواهیم با حضور این بازیکنان در بین 20 تکواندوکار برتر، خیالمان کمی آسوده باشد تا اگر خدایی ناکرده اتفاقی رخ داد، دستمان خالی نباشد.»

وی تصریح کرد: «ضمن اینکه در سال 2016 یک مرحله مسابقات گرندپری (فینال) برگزار می شود که 80 امتیاز دارد و تنها 32 تکواندوکار برتر رنکینگ در 4 وزن المپیکی مجوز حضور دارند و ما نیز 8 ورزشکار مدعی در 4 وزن داریم که سابقه حضور در مسابقات گرندپری را دارند تا بتوانند در این پیکار مهم حضوری موفق داشته باشند. بعد از این رقابت‌ها تیم ملی ایران 8 ورزشکار خوب دارد که همگی آماده آغاز ماراتن برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو هستند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات حاضر در اردوی تیم ملی اجازه مبارزه در مسابقات مختلف را دارند، اظهار داشت: «بغیر از 3 تکواندوکار المپیکی یعنی عاشورزاده، خدابخشی و مردانی، سایر نفرات تیم ملی در اختیار باشگاه‌هایشان هستند.»

فرزان عاشورزاده، آرمین هادی‌پور، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره، سجاد مردانی و امید عمیدی تکواندوکاران اردونشین تیم ملی هستند که هدایت این نفرات برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

۲۱ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.