آیا کاروان دو ومیدانی روسیه در ریو حضور می یابد؟

آیا کاروان دو ومیدانی روسیه در ریو حضور می یابد؟
مسئولان دولتی روسیه به دنبال برداشتن تحریم حضور دو و میدانی کاران خود در المپیک 2016 هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک به نقل از insidethegames؛کاروان دو و میدانی روسیه که در المپیک های پیشین همیشه در نقش مدعی ظاهر شده است این روزها به دلیل رسوایی های ایجاد شده و بر ملا شدن تقلب نمونه دوپینگ 1400 ورزشکار با چالش بزرگی رو برو است تا جایکه فدراسیون جهانی دو ومیدانی موسوم به IAAF حضور ورزشکاران روسی این رشته را به طور کامل از رقابت ها ریو منع کرده است.

اما با وجود این شرایط و اوضاع نا به سامان، مسئولان ورزشی روسیه در تلاش هستند تا مسیر دو و میدانی کاران خود را درالمپیک 2016 ریو هموار کنند.

بدین منظور کمیته رسیدگی IAAF   با وزیر ورزش روسیه "ویتالی موتکو" در مسکو دیدار خواهد کرد.

هر چند در این میان برای برداشتن تحریم کاروان دو ومیدانی در المپیک 2016 روسیه شرایط خاصی در نظر گرفته است، از جمله افرادی که در جریان دوپینگ به هر نحوی دست داشتند اعم از ورزشکار ،کارمند و پزشک باید منفصل شوند ،علاوه بر این  IAAF و WADA نیز باید به صورت مستقل و بدون دخالت دولت روسیه کارشان را در این کشور انجام دهند ضمن اینکه به پرونده خاطیان نیز باید ظرف مدت 3 ماه رسیدگی شود.

هر چند در صورت برداشته شدن تحریم حضور دو ومیدانی کاران روسی، این اتفاق زودتر از شورای 27 مارس فدراسیون جهانی رخ نمی دهد .

گفتنی است:زمانیکه پرونده دوپینگ دو ومیدانی کاران روسی بر ملا شد وزیر ورزش این کشور به شدت آن را انکار کرد و مدارک WADA را بی اعتبار ،ناقص و بی اساس خواند اما در ادامه با تحریم IAAF  "ویتالی موتکو" تغییر موضع داد واز در آشتی بر آمد و همکاری خود را برای مرتفع شدن این مسئله اعلام کرد.

۲۱ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.