انتخابی المپیک؛ آلمان حریف قهرمان المپیک شد،آلمان، روسیه، لهستان و فرانسه به جمع چهار تیم برتر راه یافتند

انتخابی المپیک؛ آلمان حریف قهرمان المپیک شد،آلمان، روسیه، لهستان و فرانسه به جمع چهار تیم برتر راه یافتند
دور مقدماتی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه اروپا به پایان رسید و آلمان میزبان این رقابت ها با صدرنشینی در گروه اول، حریف روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن در مرحله نیمه نهایی شد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، دور مقدماتی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه اروپا که از سه شنبه در برلین پایتخت آلمان آغاز شده است، روز جمعه با برگزاری سه مسابقه به پایان رسید.
در مجموع دور مقدماتی در گروه یک تیم های آلمان و لهستان با کسب مقام های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. تیم های فرانسه و روسیه نیز در گروه دوم عنوان های اول و دوم را به دست آوردند تا در مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری به مصاف تیم های اول و  دوم گروه یک بروند.
در آخرین روز دور مقدماتی و در گروه یک آلمان سه بر دو لهستان را شکست داد و با 8 امتیاز صدرنشین شد. ژرمن ها در ست نخست و چهارم 25 بر 21 و 25 بر 20 مغلوب لهستان شدند اما در ست های دوم، سوم و پنجم با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 15 بر 10به پیروزی رسیدند تا با سه برد متوالی و 8 امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شوند.
تیم لهستان نیز که روز گذشته صعودش قطعی شده بود، با پذیرش این شکست با 7 امتیاز و دو برد و یک شکست به عنوان دومین تیم گروه یک راهی مرحله نیمه نهایی شد.
در چهارمین روز دور مقدماتی و در گروه یک دو تیم صربستان و بلژیک نیز به مصاف یکدیگر رفتند و صربستان سه بر یک به پیروزی رسید تا سه امتیاز از این رقابت ها کسب اما این برد برایش سودی نداشت و به اتفاق بلژیک بدون امتیاز از دور مسابقات حذف شدند.
صربستان در ست دوم 25 بر 21 مغلوب بلژیک شد اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 21 به پیروزی رسید.
در گروه دوم نیز تیم های فرانسه و بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند و بلغارها با پذیرش شکست سه بر صفر از دور مسابقات حذف شدند. قهرمان لیگ جهانی سال 2015 در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 15 بلغارستان را شکست داد.
در این گروه فرانسه، روسیه و بلغارستان احتمال صعود داشتند که فرانسه با شکست بلغارستان 9 امتیازی شد و به همراه روسیه 6 امتیازی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. بلغارستان با 3 امتیاز و فنلاند بدون امتیاز از دور مسابقات حذف شدند.
مرحله نیمه نهایی این رقابت ها روز شنبه پیگیری می شود و آلمان با روسیه مسابقه خواهد داد و فرانسه برای صعود به دیدار نهایی به مصاف لهستان می رود.
قهرمان این رقابت ها سهمیه مستقیم المپیک به دست می آورد و تیم های دوم و سوم به رقابت های انتخابی المپیک در ژاپن راه خواهند یافت.

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.