به انتخاب «مس تکواندو»؛خدابخشی بهترین بازیکن و ایران بهترین تیم جهان شد

به انتخاب «مس تکواندو»؛خدابخشی بهترین بازیکن و ایران بهترین تیم جهان شد
طبق رسم هرساله؛ سایت تخصصی «مس تکواندو» اقدام به انتخاب بهترین ورزشکار، بهترین تیم، بهترین داور و بهترین ضربه سال 2015 کرد که در این بین سهم ایرانی‌ها، کسب دو عنوان نخست و یک عنوان دومی و یک عنوان هشتمی بود.

 به گزارش روابط عمومی  کمیته مل یالمپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، وب‌سایت پرتغالی «مس تکواندو» که سایت تخصصی این ورزش رزمی است و اخبار و رویدادهای مهم تکواندوی جهان را به دو زبان انگلیسی و پرتغالی منتشر می‌کند، پیش از پایان سال 2015 از کاربران خود خواست تا از کاندیداهای معرفی شده که براساس نتایج رویداد‌های مسابقات جهانی 2015، گرندپری‌ها و بازیهای قاره‌ای انتخاب شده بودند، در 7 بخش بهترین بازیکن زن و مرد، بهترین تیم زن و مرد، بهترین داور زن و مرد و بهترین ضربه سال، آرای خود را انتخاب و ارسال کنند تا در نهایت بهترین‌های این سال معرفی شود.

در پایان و پس از 62 هزار و 321 رای که از سوی کاربران به 45 کاندیدای برگزیده این سایت داده شد. مهدی خدابخشی بعنوان بهترین بازیکن مرد سال 2015 انتخاب شد و ایران عنوان بهترین تیم مردان جهان را بدست آورد.

در گزارش این سایت و در بخش معرفی بهترین بازیکن مرد سال 2015، هشت تکواندوکار کاندید شدند و سه نفر از آنان ورزشکاران ایرانی بودند که مهدی خدابخشی با کسب اکثریت آرا، بهترین بازیکن انتخاب شد، پس از او فرزان عاشورزاده در رده دوم قرار گرفت، «دائی هون لی» از کره جنوبی سوم شد و «چیک سلاح سیسه» از ساحل عاج، «الکسی دنیسنکو» از روسیه، «تائی هون کیم» از کره جنوبی، «دیمیتری شوکین» از ازبکستان و مسعود حجی زواره از ایران در رده‌های چهارم تا هشتم جای گرفتند.

اما در بخش انتخاب بهترین تیم مردان سال 2015، از بین 8 گزینه اعلام شده، تیم ایران با 47 درصد آرا بعنوان بهترین تیم انتخاب شد. مکزیک که سال گذشته در این نظرسنجی اول شده بود، در جای دوم قرار گرفت و کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، روسیه، ساحل عاج، ازبکستان و آذربایجان نیز سوم تا هشتم شدند.

«پانیپاک وونگ پاتاناتیک» از تایلند عنوان بهترین بازیکن زن، مصر عنوان بهترین تیم زن، «جولیو دیب» از لبنان عنوان بهترین داور زن، «گولرمو رودریگز» عنوان بهترین داور مرد و بهترین ضربه سال به «ارون کوک» از مولداوی رسید.

در این گزارش، سایت «مس تکواندو» به عناوین قهرمانی جهان، آسیا، بازیهای آسیایی و نظامیان جهان مهدی خدابخشی اشاره داشته و از او بعنوان یکی از قدرتمندترین کاندیدای کسب مدال طلای وزن 80- کیلوگرم المپیک ریودوژانیرو 2016 یاد کرده است.

همچنین این سایت پس از انتخاب ایران بعنوان بهترین تیم جهان، با اشاره به قهرمانی کشورمان در مسابقات جهانی 2015 روسیه، اینطور نوشته است که ایران در این نظرسنجی 47 درصد آرا را به خود اختصاص داده و این تیم با داشتن مربیان توانمند و شخصیت هایی همانند فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و مسعود حجی زواره در این مدت نشان داده است که قدرتمندترین تیم در گروه مردان است.

گفتنی است؛ سایت «مس تکواندو» از سال 2003 تاسیس شده است و روزانه بیش از 22هزار بازدید از سراسر جهان دارد.

۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.