نوری: مدال المپیک دور از دسترس نیست/ تلاش می کنیم برنامه های لازلو اجرایی شود

نوری: مدال المپیک دور از دسترس نیست/ تلاش می کنیم برنامه های لازلو اجرایی شود
دبیر فدراسیون تیراندازی شانس کسب نخستین مدال المپیک در این رشته را دور از دسترس ندانست.

نبه گزارش روابط عمومی و به نقل از سایت فدراسیون  تیراندازی  ،نوری درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک که در هند برگزار می شود، گفت: ما تا کنون دو سهمیه به دست آورده ایم و با توجه به این که هر کشور می تواند از ۳۵ سهمیه ممکن تنها ۳۰ سهمیه بگیرد، می توانیم برای کسب ۲۸ سهمیه دیگر تلاش کنیم. تیم ایران در مسابقات دهلی در رشته های تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی در هر دو بخش آقایان و بانوان شرکت می کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال کسب سهمیه در اهداف پروازی نیز وجود دارد، گفت: ما ناامید نیستیم. البته کار در بخش بانوان کمی سخت است چون فقط یک سهمیه توزیع می شود اما در بخش مردان شانس بیشتری برای گرفتن سهمیه المپیک داریم.
نوری درباره دلیل حذف سهمیه مسابقات کویت و نحوه توزیع آن گفت: سیستم توزیع سهمیه المپیک، از دو سال قبل توسط فدراسیون جهانی تعریف شده است. طبق تعریف تمام سهمیه ها در مسابقات جهانی توزیع می شود و به مسابقات قهرمانی قاره ها نیز سهمیه داده می شود، اما به دلیل اختلافی که بین کویت و فدراسیون جهانی و IOC به وجود آمد سهمیه این مسابقات گرفته شد و به مسابقات هند اختصاص پیدا کرد.
دبیر فدراسیون تیراندازی درباره صحبت های لازلو و مشکلاتی که برای اجرایی شدن برنامه های آماده سازی المپیک وجود دارد، گفت: تیراندازی جزو رشته های پرمدال محسوب می شود. اگر قرار به اجرایی شدن برنامه ها باشد، باید تجهیزات و بودجه در اختیار ما قرار بگیرد. امکانات و تجهیزات تیراندازی تماما وارداتی است و بیش از ۳،۴ سال است که نرخ ارز ۳ برابر شده اما در سوی مقابل بودجه فدراسیون تغییر چندانی نداشته است. طبیعتا با این وضعیت امکان اجرایی شدن تمام برنامه ها وجود ندارد. با این حال فدراسیون تمام تلاشش را می کند که بتواند با کمک وزارت و کمیته برنامه هایش را تا بیشترین حد ممکن پیش ببرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تیراندازی می تواند ضلع پنجم مدال آوری در تاریخ المپیک ایران باشد، گفت: المپیک جای نخبه هاست. کسانی که در المپیک حاضر می شوند تیراندازانی هستند که در مسابقات جهانی یا قاره ای مقام آورده اند. مدال المپیک دور از دسترس نیست اما پیش بینی و با قطعیت نظر دادن درباره آن کار درستی نیست. خانم الهه احمدی که هم اکنون در رده نخست رده بندی جهانی قرار دارند، در دوره پیش فینالیست شدند و با کمی بدشانسی از دست یابی به مدال بازماندند. من شخصا معتقدم مدال المپیک برای تیراندازی دور از دسترس نیست اما نمی توان با قطعیت قول آن را داد.
دبیر فدراسیون تیراندازی درباره برنامه های تمرینی پس از مسابقات کسب سهمیه نیز گفت: برنامه طبق نظر کادر فنی مشخص شده و فقط نفرات سهمیه گیرنده مشخص نیستند. بعد از مسابقات هند و قطعی شدن نفرات حاضر در المپیک به طور ویژه برای آنها برنامه داریم  تا به بهترین شکل برای المپیک حاضر شوند. مقداری فشنگ نیز خریداری و به کشور ثالث منتقل شده و امیدوارم به زودی وارد کشور شود.
نوری درباره مسابقات زمستانی سلاح های بادی نیز گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر سال مسابقات زمستانی را در سلاح های بادی برگزار می کنیم که شامل دو مرحله مقدماتی و یک مرحله نهایی است. هدف از برگزاری این مسابقات دیده شدن چهره های جدید و کمک به پشتوانه سازی برای تیم ملی در آینده است. مسابقات به صورت آزاد برگزار می شود و کلیه علاقمندان می توانند پس از ثبت نام در فدراسیون و دریافت شماره شناسایی در مسابقات شرکت کنند. کادر فنی نیز این مسابقات را زیر نظر دارند و تیراندازانی که به شکل مستمر کیفیت بالایی از خود نشان دهند قطعا مورد توجه آنها قرار خواهند گرفت.

۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.