در نشست مشترک رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا مطرح شد؛محمد علیپور: از حمایت "عبدالحلیم بن قادر" از سپک تاکرای ایران تقدیر می کنم/ عبدالحلیم بن قادر:پیشرفت این رشته در ایران برایم جالب توجه است

در نشست مشترک رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا مطرح شد؛محمد علیپور: از حمایت "عبدالحلیم بن قادر" از سپک تاکرای ایران تقدیر می کنم/ عبدالحلیم بن قادر:پیشرفت این رشته در ا
نشست مشترک رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون انجمنهای ورزشی، این جلسه با حضور محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی، عبدالحلیم بن قادر، سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرای کشور، علی فولادی راد دبیر انجمن، خانم یلدا قاسمی نایب رئیس بانوان انجمن، مهربان دبیر فدراسیون و محمد حسن عالمی مشاور اجرایی فدراسیون برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمد علیپور ضمن خوشامدگویی به رئیس کنفدراسیون آسیا و دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا گفت: شما از دوستان قدیمی بنده هستید و نزدیک به 15 سال است که افتخار آشنایی دارم و بواسطه همین رابطه نزدیک بود که توانستیم سپک تاکرا را در ایران راه اندازی کردیم. بدون شک اگر کمک و حمایتهای جنابعالی نبود نمی توانستیم این رشته جذاب و مفرح را در کشورمان پایه گذاری کنیم.
رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی اضافه کرد: سپک تاکرا در حال حاضر دارای لیگ های معتبر و فعال است که خیلی از رشته های ورزشی در کشور از آن بی بهره هستند و حتی ما مسابقات زیر 18 سال را برگزار کرده ایم که این اتفاق برای اولین بار در سطح قاره آسیا عملی شده است در مجموع تلاش می کنیم که جوانهای علاقه مند را به این ورزش سوق دهیم و خوشحالیم که انجمن سپک تاکرا با مدیریت خوب "سهراب آزاد" به یکی از انجمنهای فعال، اکتیو و با برنامه تبدیل شده است.
علیپور تصریح کرد: فدراسیون انجمنهای ورزشی 3 رشته المپیکی (بیس بال، سافت بال و راگبی) و 6 رشته که در بازیهای آسایی حضور دارند مثل سپک تاکرا را مدیریت می کند و عملا انجمنهای ما رقابت تنگاتنگی با هم دارند مثل راگبی که برای اولین بار در مسابقات ورودی المپیک شرکت کرد ولی در این بین سپک تاکرا حرکت روبه جلویی دارد و علاقه مندان زیادی را جذب کرده بطوریکه در بخش مردان در 20 استان و در رده بانوان در 15 استان ایران فعال شده است.
وی ادامه داد: تا زمان برگزاری بازیهای آسیایی جاکارتا فرصت و زمان خوبی در اختیار داریم تا بازیکنان خود را جوانتر کنیم و تیمی آماده و قبراق را به اندونزی اعزام نماییم. در ابتدا، به یک مربی مجرب و حاذق خارجی نیاز داریم که بتواند ما را در این مهم یاری کند.
وی افزود: از طرفی علاقه مند هستیم که میزبان یک تورنمنت بین المللی سپک تاکرا در ایران باشیم و در این زمینه کمک و راهنمایی شما را می طلبد تا چند تیم مطرح خارجی در این تورنمنت شرکت کنند تا بتوانیم تجربه و انگیزه بازیکنان خود را بالا ببریم.
رئیس جدید کنفدراسیون سپک تاکرای غرب و آسیای میانه درخصوص واگذاری این کنفدراسیون به ایران گفت: شما کمک زیادی کردید که کنفدراسیون غرب و آسیای میانه به ایران واگذار شود و ما نهایت تلاش خود را بکار می گیریم که این جایگاه را به بهترین شکل ممکن هدایت کنیم.
عبدالحلیم بن قادر: ریاست کنفدراسیون سپک تاکرای غرب آسیا و آسیای میانه را به محمد علیپور واگذار کردم
در ادامه این جلسه رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیرکل فدراسیون جهانی ضمن تشکر از میزبانی خوب فدراسیون انجمنهای ورزشی و انجمن سپک تاکرا گفت: شما مدیر شناخته شده و با کارنامه ای هستید که هم در وزارت ورزش جایگاه مناسبی دارید وهم در کمیته ملی المپیک صاحب مسئولیت مهم و تاثیر گذار هستید و این موقعیت جنابعالی در ورزش ایران برای توسعه سپک تاکرا بسیار مهم و حیاتی است.
وی حضور تیم ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا را ضروری توصیف کرد و گفت: در بازیهای آسیایی جاکارتا 5 رشته سپک تاکرا شرکت داده می شود که هر کشور می تواند در 3 بخش حضور پیدا کند و بالطبع مدالهای زیادی در این رشته توزیع می شود که ایران هم نباید از دست یابی به این مدالهای ارزشمند بی نصیب بماند.
بن قادر تاکید کرد: من با رئیس جدید کمیته المپیک اندونزی که مالک باشگاه اینترمیلان ایتالیا است ارتباط بسیار صمیمانه و نزدیکی دارم و قطعا شما را به ایشان معرفی خواهم کرد و در خصوص جایگاه سپک تاکرای ایران با وی صحبت می کنم.
وی با ابراز خشنودی از واگذاری کنفدراسیون غرب و آسیای میانه به ایران گفت: شما مدیر قابل احترامی برای من هستید که به حق مسئولیت کنفدراسیون غرب و آسیای میانه را جنابعالی واگذار کردم و و کاملا شما را حمایت می کنیم که برای توسعه سپک تاکرا در این منطقه اقدامات لازم را انجام دهید.
بن قادر تصریح کرد:لازم است که برای گسترش سپک تاکرا در این منطقه کلاسهای آموزش مربیگری و داوری را در ایران برگزار کنید که مزیت میزبانی این دوره ها این است که شما محدودیت شرکت کننده ندارید و از همه استانها مربیان و داوران واجد شرایط می توانند در این کلاس شرکت کنند و صاحب مدرک و گواهینامه بین المللی شوند. البته در کنار این دوره آموزشی، کلاس مدیریت ورزش هم لازم است که برگزار شود که از خروجی این دوره ها می توانید کتاب آموزش داوری، مربیگری و مدیریت را تدوین کنید که بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا اضافه کرد: با شناختی که از مدیریت و توانمندی شما سراغ دارم در مدت 2 سال می توانید حداقل 6 کشور را در غرب و آسیای میانه فعال کنید و به لحاظ امکانات و بودجه شما را ساپورت خواهم کرد و در اولین اقدام بزودی 200 عدد توپ سپک تاکرا به ایران می فرستم.
دبیر کل فدراسیون جهانی سپک تاکرا از تلاش برای حضور ایران در مسابقات لیگ جهانی صحبت کرد و اظهار داشت: حضور تیم سپک تاکرا ایران در این رقابتها که در بین 80 کشور جهان پخش زنده تلویزیونی دارد بسیار حائز اهمیت است و شما می توانید استفاده بهینه ای از این ظرفیت مهم داشته باشید.
بن قادر همچنین از واگذاری مجوز تاسیس آکادمی سپک تاکرا در ایران خبر داد و گفت: آکادمی بین المللی سپک تاکرا جایگاه بسیار رفیعی برای ایران خواهد بود تا میزبان کشورهای مختلف دنیا باشد در مجموعه موقعیت سپک تاکرای ایران در منطقه برای من بسیار حائز اهمیت است.
در پایان این مراسم و به رسم یاد بود از طرف محمد علیپور هدیه ای به عبدالحلیم بن قادر اهدا شد.

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.