لازلو: رکوردهای لیگ برتر تیراندازی در حد انتظار بود

لازلو: رکوردهای لیگ برتر تیراندازی در حد انتظار بود
سرمربی تیم ملی تیراندازی سطح کیفی رقابت های لیگ برتر تیراندازی را قابل قبول و در حد انتظار دانست.


 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تیراندازی ؛لازلو سوچک درباره وضعیت تیم ملی پیش از مسابقات اظهار کرد: نمی شود ارزیابی کاملا دقیقی انجام داد. متاسفانه سهمیه المپیک از مسابقات قهرمانی آسیا در کویت گرفته شد و گرنه پوریا نوروزیان سهمیه را به دست آورده بود. البته شاید خیلی هم بد نشد چرا که فرصت تمرین بیشتری داریم و همین مساله سبب شود در هند بهتر کار کنیم.
وی درباره شانس گرفتن سهمیه های بیشتر گفت: علاوه بر سهمیه هایی که گرفته ایم فکر می کنم حداقل یک سهمیه دیگر می گیریم. خانم جام بزرگ شانس زیادی برای المپیکی شدن دارد. حسین باقری و پویا نوروزیان نیز شرایط خوبی دارند. متاسفانه نبود فشنگ همچنان آزار دهنده است وگرنه می توانستیم در ۵۰ متر هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم، اما به دلیل نبود امکانات تیراندازان ۵۰ متر در ۱۰ متر تیر می زنند تا از آمادگی دور نشوند.
لازلو درباره وضعیت لیگ و این که آیا چهره های جدیدی رو شده اند یا خیر گفت: وضعیت تیراندازان خوب است، البته طبیعی است که رکوردها کمی پایین باشد چرا که بسیاری از نفرات شاخص حضور ندارند، اما در بخش آقایان، شهسواری، باقری و نوروزیان وضعیت خوبی دارند. من لیگ را به دقت زیر نظر دارم و امتیازهای بچه ها را رصد می کنم. رکوردها خیلی بالا نیست اما در حد انتظار است.
وی درباره استراحت دادن به ملی پوشان گفت: البته استراحت به آن شکل وجود ندارد و برنامه های تمرینی برای آنها در نظر گرفته شده است، اما اجرای کامل برنامه ها به رسیدن فشنگ بستگی دارد که امیدوارم زودتر محقق شود.
سرمربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند برای اولین بار در المپیک مدال تیراندازی را کسب کند، گفت: این اتفاق کاملا شدنی است. الهه احمدی در رنکینگ جهانی در جایگاه نخست قرار گرفته و مسلما کسی که نفر اول رده بندی جهانی است شانس اصلی مدال است. البته درباره تیراندازی نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد و همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. چرا که حداقل ۲۰ نفر شانس مدال دارند و هر کس روزش باشد و بهتر تیر بزند مدال می گیرد.
وی ادامه داد: فدراسیون در تلاش است اما بودجه و امکانات محدودی دارد. مشکل مربوط به کل ورزش کشور است نه فقط تیراندازی. آنها (فدراسیون) همیشه می گویند ما تلاش می کنیم راست هم گویند اما این تلاش فایده ای ندارد. بعضی تیراندازان ما هنوز با هزینه های شخصی خود در مسابقات شرکت می کنند.  این ها را نمی گویم که فکر کنید نا امید هستیم. فقط می گویم که شرایط را بدانید وگرنه ما اهل بهانه جویی نیستیم تا حالا خشک تیر زدیم باز هم می زنیم. در هر شرایطی تمرین می کنیم.
لازلو در پاسخ به این سوال که چرا در بخش ۵۰ متر درخشش خاصی از تیراندازان ایران، شاهد نیستیم، گفت: بر خلاف چیزی که می گویند شک نکنید که در ۵۰ متر وضعیت خوبی داریم و فقط فشنگ نداریم. من حتی فکر می کنیم وضعیت ۵۰ متر از ۱۰ متر بهتر است و راحت تر می توانیم به مقام دست پیدا کنیم چرا که تیراندازان زیادی نیستند که بتوانند در ۵۰ متر خوب شلیک کنند. واقعا حیف است که همه تمرکز خود را روی ۱۰ متر گذاشته ایم چرا که من اطمینان داریم در ۵۰ متر وضعیت بهتری داریم اما امکانات و محدودیت ها اجازه نمی دهد

۲۹ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.