بعد از مسابقات جایزه بزرگ آمریکا انجام شد؛صعود چهار پله‎ای مجتبی عابدینی در رنکینگ جهانی/ به المپیک نزدیک تر شد

بعد از مسابقات جایزه بزرگ آمریکا انجام شد؛صعود چهار پله‎ای مجتبی عابدینی در رنکینگ جهانی/ به المپیک نزدیک تر شد
مجتبی عابدینی، شمشیرباز اسلحه سابر ایران با توجه به عملکردی که در مسابقات جایزه بزرگ آمریکا داشت، در رنکینگ جهانی با چهار پله صعود در رده هجدهم قرار گرفت و خود را به کسب سهمیه المپیک نزدیک تر کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، به دنبال پایان مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا که به مدت دو روز در دانشگاه هاروارد بوستون برگزار شد، رده بندی جدید شمشیربازان جهان بر اساس نتایج به دست آمده در این رقابت ها اعلام شد.
بر این اساس مجتبی عابدینی، نفر اول شمشیربازان اسلحه سابر ایران در رنکینگ جهانی که در میان شمشیربازان اعزامی ایران به مسابقات جایزه بزرگ آمریکا هم بهترین نتیجه را به دست آورد، با چهار پله صعود از رده بیست و دوم به رده هجدهم رسید و با توجه به المپیکی شدن 14 نفر اول رنکینگ جهانی، گام بزرگی برای کسب سهمیه المپیک از طریق این رنکینگ برداشت. عابدینی در مسابقات جایزه بزرگ بوستون آمریکا تا جدول 32 نفره صعود کرد اما در نهایت در این مرحله به آلکسی یاکیمنکو از کشور روسیه که در رقابتهای کازان به عنوان قهرمانی رسید، باخت و در میان 161 شمشیرباز شرکت کننده در این رقابت ها صاحب رتبه 22 شد.
عابدینی در حالی با صعود چهار پله ای در رنکینگ جهانی مواجه شده که دو شمشیرباز دیگر اعزامی ایران به مسابقات جایزه بزرگ آمریکا با وجود عملکرد قابل قبول در این رقابت ها و صعود تا جدول 64 نفره، در رنکینگ جهانی نزول کردند طوریکه علی پاکدامن و محمد رهبری هر کدام با یک پله سقوط به ترتیب در رده های 29 و 41 قرار گرفتند. پاکدامن در مسابقات جایزه بزرگ بوستون به عنوان 48 دست یافت و رهبری هم در رده 41 ایستاد.




۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعيه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.