مسابقات جام جهانی 2015 - مکزیک؛ یک پیروزی و یک باخت برای ایران

مسابقات جام جهانی 2015 - مکزیک؛ یک پیروزی و یک باخت برای ایران
تیم ملی تکواندوی کشورمان با انجام دو مبارزه در مرحله مقدماتی رقابتهای جام جهانی تکواندو، موفق به شکست تیم بلژیک شد اما برابر ازبکستان متوقف شد و 3 امتیاز در جدول رده بندی بدست آورد. ادامه مسابقات نیز از امشب پیگیری خواهد شد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته مل یالمپیک و به نقل از سایت  فدراسیون تکواندو، اولین روز از مسابقات تیمی جام جهانی تکواندو در سال 2015 که با حضور 8 تیم برتر جهان در گروه مردان و 8 تیم برتر جهان در گروه زنان از شب گذشته (سه شنبه) در مکزیک آغاز شده بود با برگزاری 8 دیدار در مرحله مقدماتی گروه مردان و 8 دیدار در مرحله مقدماتی گروه زنان دقایقی پیش به پایان رسید و ادامه مبارزات مرحله مقدماتی، به همراه برگزاری رقابت های نیمه نهایی و فینال به امشب (چهارشنبه) ساعت 23:30 به وقت ایران موکول شد.

پیش از این قرار بود مسابقات مرحله مقدماتی تیم ها از ساعت 10 صبح به وقت محلی و در یک روز پیگیری شود اما به دلیل برخی مشکلات، این پیکارها از ساعت 14 به وقت محلی (23:30 به وقت ایران) آغاز شد و برای همین مکزیک نتوانست مسابقات را براساس برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده، پیش ببرد!

تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان که در گروه اول این رقابتها با تیم های ازبکستان، بلژیک و آذربایجان همگروه شده بود، در مرحله مقدماتی دو مبارزه را انجام داد که ابتدا به مصاف ازبکستان رفت و در یک مبارزه بسیار نزدیک 26 بر 25 نتیجه را واگذار کرد. در دومین پیکار نیز رو در روی بلژیک قرار گرفت و توانست با نتیجه 40 بر 29 به برتری دست پیدا کند و 3 امتیاز در جدول رده بندی بدست آورد.

تیم ملی ایران در دو مبارزه خود با ترکیب آرمین هادی پور، ابوالفضل یعقوبی، سعید رجبی، مسعود حجی زواره و امید عمیدی در شیاپ چانگ حاضر شد و محمد کاظمی نیز بعنوان یار ذخیره بود. هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

اما دو مبارزه بعدی این گروه، بین ازبکستان و آذربایجان و دو تیم بلژیک و آذربایجان انجام شد که در این دو دیدار، آذری ها توانستند به برتری دست پیدا کنند. بدین ترتیب در گروه اول، آذربایجان با 6 امتیاز، ایران و ازبکستان با 3 امتیاز و بلژیک بدون امتیاز در جایگاه اول تا چهارم رده بندی قرار گرفتند.

امشب و در دو مبارزه پایانی مرحله مقدماتی این رقابتها، ایران باید به مصاف آذربایجان برود و ازبکستان با بلژیک رقابت خواهد کرد. ازبکی ها که با ایران هم امتیاز هستند، در تلاش خواهند بود تا در این مبارزه مقابل تکواندوکاران بی انگیزه بلژیک که شانس حضور در مرحله نیمه نهایی را از دست داده اند با امتیاز بالا برنده شوند تا فاصله تفاضل امتیاز خود را با ایران بهبود بخشند از سوی دیگر تیم ملی تکواندوی کشورمان برای صعود به مرحله نیمه نهایی این رقابتها باید با حداکثر امتیاز تیم آذربایجان را شکست دهد چرا که از بین ازبکستان و ایران تنها یک تیم به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد.

براساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات، ابتدا مبارزه ازبکستان و بلژیک انجام می شود و سپس مبارزه ایران و آذربایجان برگزار خواهد شد.

در گروه دوم تیم های مکزیک، کره جنوبی، روسیه و امریکا حضور دارند که دو تیم کره جنوبی و روسیه با کسب دو پیروزی و 6 امتیاز صعود خود را قطعی کرده اند و امشب در مبارزاتشان به دنبال صدرنشینی هستند. در این گروه، مکزیک با امریکا رقابت خواهد کرد و کره جنوبی به مصاف روسیه می رود.

در پایان مرحله مقدماتی، از هر گروه دو تیم راهی پیکارهای نیمه نهایی خواهند شد و پس از آن برای مشخص شدن تیم های فینالیست، تیم اول گروه یک با تیم دوم گروه 2 مبارزه می کند و تیم دوم گروه یک با تیم اول گروه 2 مصاف خواهد کرد.

۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.