در پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک از طریق «رنکینگ سیستم»؛4 سهمیه برای تیم ملی مردان در سه وزن المپیکى/ عاشورزاده، خدابخشى و مردانى مسافران ریو

در پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک از طریق «رنکینگ سیستم»؛4 سهمیه برای تیم ملی مردان در سه وزن المپیکى/ عاشورزاده، خدابخشى و مردانى مسافران ریو
با پایان مسابقات فینال گرندپری در سال 2015 به میزبانی مکزیک، 4 تکواندوکار کشورمان در جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیکی اوزان خود قرار گرفتند و موفق به کسب 3 سهمیه ارزشمند المپیک برای کشورمان شدند.

به گزارش روابط عمومی  کمیته مل یالمپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، رقابتهای فینال گرندپری به مدت 2 روز با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در 4 وزن 49-، 57-، 67- و 67+ کیلوگرم زنان و 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار شد و در پایان با احتساب امتیازات این مسابقات پرونده رنکینگ ورزشکاران بسته شد و تکواندوکارانی که توانستند در جایگاه اول تا ششم رنک المپیکی قرار بگیرند، سهمیه المپیک بازیهای ریو 2016 را کسب کردند که البته سهم هر کشور در هر وزن تنها یک ورزشکار بود.

در پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، مسعود حجی زواره و سجاد مردانی با حضور در بین نفرات اول تا ششم اوزان خود موفق به کسب 4 سهمیه در 3 وزن براى کشورمان شدند اما باتوجه به اینکه هر کشور مجاز به استفاده از یک نفر در هر وزن بود، ایران در وزن سوم، دو نماینده داشت (خدابخشی و حجی زواره) که مهدی خدابخشی با رنکینگ نخست سهمیه بازیهای ریو را بدست آورد.

بدین ترتیب در گروه مردان 24 سهمیه المپیک توزیع شد و 16 کشور موفق به کسب مجوز حضور در بازیهای ریو شدند که تیم های ایران و کره جنوبی هر کدام سه سهمیه را بدست آوردند، کشورهای آلمان، مکزیک، بلژیک و روسیه دو سهمیه را دشت کردند و 10 کشور انگلیس، ازبکستان، پرتغال، اسپانیا، مولداوی، فرانسه، گابن، آذربایجان، ترکیه و ساحل عاج نیز هرکدام موفق به کسب یک سهمیه المپیک شدند.

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، هر کشور می توانست از طریق رنکینگ المپیک 4 سهمیه را در 4 وزن بدست آورد که در گروه مردان هیچ کشوری موفق به کسب سهمیه کامل نشد. کشورهایی که بیش از یک سهمیه را از طریق «رنکینگ سیستم» بدست آوردند دیگر مجوز شرکت در مسابقات المپیک قاره ای را ندارند اما کشورهایی که تنها یک سهمیه را بدست آوردند، می توانند شانس خود را برای کسب یک سهمیه دیگر از طریق مسابقات المپیک قاره ای امتحان کنند.

در بازیهای ریو 2016، در مجموع 128 تکواندوکار زن و مرد مجوز حضور دارند که در هر وزن (4 وزن زنان و 4 وزن مردان) 16 تکواندوکار برروی شیاپ چانگ خواهند رفت که 6 ورزشکار از طریق «رنکینگ سیستم» و 9 ورزشکار از طریق مسابقات قاره ای (مدال طلا و نقره قاره آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و مدال طلا قاره اقیانوسیه) راهی برزیل می شوند و یک سهمیه هم به کشور میزبان و یا سهمیه آزاد تعلق می گیرد.

هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان نیز که از طریق «رنکینگ سیستم» موفق به کسب سهمیه المپیک نشد و در مسابقات فینال گرندپری بدلیل عدم حضور در بین 8 تکواندوکار برتر شرکت نکرد، اردیبهشت ماه 95 با شرکت در مسابقات المپیک قاره آسیا می تواند شانس خود را برای کسب 2 سهمیه المپیک امتحان کند.

۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.