فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد؛24مسافر المپیک معرفی شدند/عاشورزاده وخدابخشی نمایندگان ایران تا بدین لحظه

فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد؛24مسافر المپیک معرفی شدند/عاشورزاده وخدابخشی نمایندگان ایران تا بدین لحظه
فدراسیون جهانی تکواندو پس از پایان مسابقات فینال گرندپری در روز اول اسامی 24 ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه المپیک ریو 2016 شدند، اعلام کرد و عاشورزاده و خدابخشی تاکنون دو سهمیه را برای کشورمان بدست آوردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ علی رغم اینکه فدراسیون جهانی تکواندو اعلام اسامی نهایی ورزشکاران اعزامی به بازیهای ریو 2016 را از طریق «رنکینگ سیستم» 22 آذرماه گفته بود اما در آخرین خبر منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی 24 هوگوپوشی که شب گذشته سهمیه المپیک ریو را کسب کردند، معرفی شدند. هرچند در این گزارش تنها اسامی ورزشکاران به همراه نام کشور آنها منتشر و امتیاز و رنکینگ تکواندوکاران اعلام نشده است تا فدراسیون جهانی تکواندو، جزییات رنکینگ و امتیازات نفرات هر وزن را در همان تاریخ مقرر به فدراسیون ها ارسال کند.
مسابقات فینال گرندپری مکزیک از عصر روز گذشته آغاز شد و در اولین روز این رقابتها تکواندوکاران اوزان 49- و 67- کیلوگرم زنان و 58- و 80- کیلوگرم مردان مبارزه کردند که تیم ملی تکواندوی کشورمان تنها در گروه مردان نماینده داشت و موفق به کسب یک مدال نقره (فرزان عاشورزاده) و یک مدال برنز (مسعود حجی زواره) شد.
با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو و در گروه زنان در وزن 49- کیلوگرم، چین، کرواسی، فرانسه، تایلند، برزیل و کره جنوبی 6 سهمیه المپیک وزن اول زنان را بدست آوردند و در وزن 67- کیلوگرم، فرانسه، سوئد، چین تایپه، کره جنوبی، روسیه و ترکیه عازم بازیهای ریو 2016 می شوند.
اما در گروه مردان و در وزن 58- کیلوگرم، نمایندگان کشورهای کره جنوبی، ایران (فرزان عاشورزاده)، پرتغال، آلمان، مکزیک و بلژیک موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 شدند و در وزن 80- کیلوگرم نیز ایران (مهدی خدابخشی)، مولداوی، انگلیس، روسیه، آلمان و ساحل عاج با حضور در جایگاه اول تا ششم رنکینگ، مسافران ریودوژانیرو خواهند بود.
در بازیهای ریو 2016، در مجموع 128 تکواندوکار زن و مرد مجوز حضور دارند که در هر وزن (4 وزن زنان و 4 وزن مردان) 16 تکواندوکار برروی شیاپ چانگ خواهند رفت که 6 ورزشکار از طریق «رنکینگ سیستم» و 9 ورزشکار از طریق مسابقات قاره ای (مدال طلا و نقره قاره آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و مدال طلا قاره اقیانوسیه) راهی برزیل می شوند و یک سهمیه هم به کشور میزبان و یا سهمیه آزاد تعلق می گیرد.
گفتنی است؛ دومین روز از رقابتهای فینال گرندپری از عصر امروز با مبارزات تکواندوکاران اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 68- و 80+ کیلوگرم مردان پیگیری می شود و تیم ملی تکواندوی کشورمان برای کسب دو سهمیه دیگر برای بازیهای المپیک ریو 2016 تلاش خواهد کرد.
در پایان این مسابقات 24 تکواندوکار دیگر از طریق «رنکینگ سیستم» سهمیه المپیک ریو 2016 را بدست خواهند آورد.
۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.