در دیدار هاشمی و دکترچو مطرح شد؛ میزبانی قهرمانی جهان برای ایران ؛ هاشمی: مطالبات بحقی از WTFداریم/ دکترچو:خواسته های شما را برآورده می کنیم

در دیدار هاشمی و دکترچو مطرح شد؛ میزبانی قهرمانی جهان برای ایران  ؛ هاشمی: مطالبات بحقی از WTFداریم/ دکترچو:خواسته های شما را برآورده می کنیم
عصر روز گذشته کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک با دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار خواهان توجه بیشتر فدراسیون جهانی به تکواندوی ایران و بر آورده کردن خواسته های بحق آن شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این نشست که با حضور کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، دکتر چو رییس فدراسیون جهانی،پیمان رفعتی دبیرکل فدراسیون جهانی، سید محمد پولادگر رئیس فدارسیون تکواندوی ایران برگزار شد ابتدا هاشمی ضمن اشاره به جایگاه قهرمانی ایران در جهان گفت: فدارسیون تکواندو ایران با در اختیار داشتن خانه تکواندو و مرکز جهانی این رشته که خود شما برای افتتاح آنها به ایران آمدید یکی از موفق ترین فدراسیون های دنیا بوده بطوریکه آقای پولادگر با حداکثر آراء در همان دور اول توانستند رای اکثریت را برای ورود به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بدست آورند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تکواندوی ایران در تمامی رده های سنی نونهالان نوجوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی جهان را در دست دارد که این ثمره میلیونها دلار سرمایه گذاری است که دولت در این ورزش کرده ولی با همه این موفقیت ها من فکر میکنم فدراسیون جهانی توجه چندانی به این موفقیت ها از سوی تکواندو ایران ندارد.
هاشمی در ادامه افزود: رشد تکواندو در ایران باعث رشد تکواندو دیگر کشورهای منطقه هم شده است، بطوریکه خیلی از کشورها به ایران می ایند و در اردوها و مسابقات و دوره های آموزشی ما شرکت می کنند، ولی وقتی به عملکرد فدراسیون جهانی نگاه می کنیم می بینیم چندان با تکواندو ایران مهربانانه نیست و در حالیکه بسیاری از کشورها جایگاهی در تکواندو جهان ندارند عضو شورای اجرایی فدراسیون جهانی هستند اما ایران نه .این مسله مسولین و مردم مارا که علاقه شدیدی به رشته تکواندو دارند نگران می کند لذا درخواست  بحقی از شما بعنوان رییس فدراسیون جهانی دارم.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان یادآور شد: نخست آنکه ایران عضو شورای اجرایی فدراسیون جهانی شود، البته شاید بگویید انتخابات است ولی هر رئیس فدراسیون جهانی می تواند در شورای اجرایی چند نفر را بدون انتخابات عضو کند و ایران می تواند با نظر شما عضو هیات اجرایی wtfشود. مهمتر اینکه انتظار داریم در تصمیمات مهم خود حتما از ایران بعنوان قدرت جهانی نظر بخواهید و شک نداشته باشید که ایران در تمامی مراحل با قدرت کنارتان خواهد بود.
دوم انکه هدف از راه اندازی  مرکز جهانی در ایران میزبانی دوره های مختلف منطقه ای و جهانی بود ولی در عمل در این مدت دیده شده فدراسیون جهانی توجه چندانی به این امر ندارد. لذا می بایست همان گونه که در ابتدای افتتاح مرکز جهانی عنوان شده ایران مرکز منطقه ای برای برگزاری دوره های مختلف گردد.
وی یادآور شد: سومین موضوع بحث داوری است؛ متاسفانه دیده شده فدراسیون جهانی چندان به اعتراضهای ایران در این زمینه توجهی ندارد. بعنوان مثال در رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان فدارسیون نامه اعتراض آمیزی نسبت به داوری نوشت ولی هنوز فدراسیون جهانی جواب آن را نداده مضاف بر اینکه ایران با جایگاهی که در تکواندو جهان دارد باید از سهم بیشتری در استافده از داورانش برخوردار گردد.
اما در خواست چهارم ما اینست که گویا فدارسیون جهانی در نظر دارد رقابتهای قهرمانی جهان در سال 2016 را بطور مجزا برگزار کند، یعنی بانوان در یک سالن و اقایان در سالن دیگر. لذا ایران این آمادگی را دارد که بتواند میزبانی این رقابتها را که قرار است مجزا در دو سالن برگزار شود بر عهده بگیرد.
در ادامه دکتر چو رئیس فدارسیون جهانی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این دیدار گفت: شاید باورتان نشود چقدر من آقای پولادگر را دوست دارم و به تکواندو ایران احترام می گذارم، بطوریکه الان حتی کره به ایران می آید تا از شما یاد بگیرد و ببیند چگونه اینقدر رشد کرده اید؟
وی ادامه داد: در خصوص عضویت در شورای اجرایی فدراسیون جهانی انتخابات مشخص می کند ولی اینکه بنده می توانم بعنوان رییس فدارسیون جهانی انتصاباتی در این باره داشته باشم حق با شماست. به من زمان بدهید حداقل تا کمتر از دو سال دیگر بتوانم در این باره کاری انجام دهم.  برای میزبانی رقابتهای جهانی هم ما در نظر داریم این مسابقات را جدا از هم در دو سالن ولی در یک کشور برگزار کنیم که البته هدف ما تبعیض جنسیتی نیست بلکه قصدمان رشد هر چه بیشتر تکواندو زنان است و خوشحال میشویم ایران میزبان شود. البته ایران باید درخواست خود را کتبا به WTF اعلام کند تا در این باره تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: جایگاه تکواندو ایران در بخش مردان بسیار بالا و قدرتمند است و در بخش بانوان هم این چند سال رشد مناسبی داشته اید. در بحث داوری هم همینطور و از این پس بدون تردید حمایت بیشتری خواهیم کرد؛ فقط امیدوارم شما هم حمایت های خود را از تکواندوهمچنان ادامه دهید.  بنده هم هر چه بتوانم در این باره و در خصوص مطالبات شما پیگیر خواهم بود و اگر کمیته ملی المپیک طی نامه ای کتبا موارد فوق را به فدراسیون جهانی بفرستند ممنون می شوم و از اینکه اینگونه حامی تکواندو کشورتان هستید تشکر می کنم.

۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.