تیم ملی تکواندوی کشورمان راهی مکزیک شد

تیم ملی تکواندوی کشورمان راهی مکزیک شد
تیم ملی تکواندوی کشورمان، برای شرکت در مسابقات فینال گرندپری و جام جهانی، بامداد امروز (سه شنبه) راهی مکزیک شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون تکواندو، مسابقات فینال گرندپری با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک در 4 وزن زنان و مردان طی روزهای 14 و 15 آذرماه و مسابقات جام جهانی طی روزهای 17 و 18 آذرماه در مکزیکوسیتی برگزار می شود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان برای شرکت در این رقابتها با 10 هوگوپوش بامداد امروز (سه شنبه) ساعت 2:40 از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راهی فرانکفورت آلمان شد و سپس از آنجا به مکزیک، محل برگزاری مسابقات سفر خواهد کرد.

فرزان عاشورزاده (وزن اول)، بهنام اسبقی (وزن دوم)، مسعود حجی زواره (وزن سوم) و سجاد مردانی (وزن چهارم) نفرات تیم ایران در مسابقات فینال گرندپری و آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، فرزاد ذوالقدری، سعید رجبی و امید عمیدی نفرات تیم ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی خواهند بود. البته با اعلام کادرفنی تیم ملی، ترکیب تیم ایران در مسابقات جام جهانی بعد از پایان رقابتهای فینال گرندپری اعلام‌ می‌شود و ممکن است از اعضای تیم فینال گرندپری در ترکیب تیم جام جهانی استفاده شود.

مسابقات جام جهانی به صورت تیمی برگزار می شود و هر کشور می‌بایست حداقل 5 تکواندوکار و یا 6 تکواندوکار داشته باشد که شامل یک ذخیر می‌شود. مجموع وزن 6 ورزشکار مرد باید 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار مرد باید 368 کیلوگرم یا کمتر باشد. تیم‌های ایران، روسیه، ازبکستان، کره جنوبی، بلژیک، آذربایجان، امریکا و مکزیک، 8 تیم دعوت شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به جام‌جهانی هستند.

هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرد یوسفی (مربی) است. غلامحسن ذوالقدری بعنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد و سعید مطوری‌نژاد بعنوان پزشک، تیم را همراهی می‌کند.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به دارندگان مدال طلا 80، مدال نقره 48 و مدال برنز 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت. بعد از این رقابتها تکواندوکارانی که در جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیک قرار بگیرند سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را کسب می‌کنند.

مسابقات جام‌جهانی نیز G2 است و به تکواندوکاران تیم‌های اول، دوم و سوم به ترتیب، 20، 12 و 7.20 امتیاز تعلق می‌گیرد که امتیاز آن در رنکینگ ژانویه 2016 لحاظ می‌شود.

۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.