/خبر تکمیلی/سومین دوره بازیهای داخل سالن آسیا – ویتنام؛تیم ملی شطرنج ایران به مقام سوم مسابقات شطرنج آسیا رسید

/خبر تکمیلی/سومین دوره بازیهای داخل سالن آسیا – ویتنام؛تیم ملی شطرنج ایران به مقام سوم مسابقات شطرنج آسیا رسید
تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات شطرنج داخل سالن ویتنام حریف تیم ملی چین نشد و به همراه تیم ملی شطرنج هند مشترکا به مقام سوم رسید.

 

 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و به ونقل از خبرنگار اعزامی از محل برگزاری مسابقات ساعاتی پیش دور نخست مرحله نیمه نهایی مسابقات آغاز شد و تیم ملی شطرنج ایران در بازی برابر با نتیجه تساوی دو بر دو تیم مدعی چین را متوقف کرد.
در دیگر بازی این دور نیز تیم ملی شطرنج ویتنام و هند نیز به تساوی دو بر دو رسیدند.
تیم ملی شطرنج ایران در این بازی با ترکیب "احسان قائم مقامی"،‌ "الشن مرادی ابدی"، "آتوسا پورکاشیان"‌ و "شایسته قادرپور" در برابر تیم قدرتمند چین و قهرمان اسبق جهان قرار گرفت و در میز یک استاد بزرگ شطرنج قائم مقامی در برابر استاد بزرگ سرشناس آسیا و جهان "نی هوآ" با درجه بین المللی 2692 پیروز شد.
استاد بزرگ شطرنج ایران "الشن مرادی ابدی" نیز حریف نیرومند خود "ژو جیانچائو" با درجه بین المللی 2623 را از پیش رو برداشت.
استاد بزرگ بانوان "آتوسا پورکاشیان" به "هوآنگ کیان" با درجه بین المللی 2424 استاد بزرگ قدرتمند بانوان چین باخت و "شایسته قادر پور نیز با درجه بین المللی 2179 در برابر "تان ژانقی" با درجه 2435 نتیجه را واگذار کرد.
در دور دوم مرحله نیمه نهایی مسابقات شطرنج داخل سالن ویتنام بار دیگر تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران در برابر تیم ملی شطرنج چین تن به تساوی داد و ویتنامی های میزبان نیز تیم پرقدرت هند را با نتیجه 3/5 بر 0/5 شکست دادند تا یک پای فینال مسابقات شوند.
در این دور از مسابقات ترکیب تیم ملی شطرنج چین عوض شد و چینی ها قهرمان خود را رودرروی ایران قرار دادند و تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران با همان ترکیب قائم مقامی، مرادی، پورکاشیان و قادرپور گام در مصاف چین گذاشت.
در این دور از مسابقات احسان قائم مقامی در یک بازی ماهرانه "نی هوآ" استاد بزرگ چینی با درجه بین المللی 2692 را می برد،‌ در میز دو، "الشن مرادی ابدی" در برابر قهرمان حال حاضر چین استاد بزرگ "لیرن دینگ" پیروز شد و بار دیگر بانوان ایرانی نتیجه را به همتایان چینی خود واگذار کردند تا نتیجه دو بر دو رقم بخورد.
با تساوی تیم ملی شطرنج ایران و چین در دو بازی رفت و برگشت، بازی تکمیلی تعیین کننده تیم دیگر فینالیست خواهد بود.
تیم ملی شطرنج ایران در بازی تکمیلی مقابل تیم ملی شطرنج چین با نتیجه دو بر یک حریف چینی های قدرتمند نشدند.
بازی تکمیلی در سه میز انجام شد و تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب "احسان قائم مقامی"، "الشن مرادی ابدی" و "شایسته قادرپور" گام در میدان چین گذاشت.
در این بازی، قائم مقامی نتوانست در برابر قهرمان سه دوره چین استاد بزرگ "نی هوآ" مقاومت کند و به او باخت. اما در میز دو، "الشن مرادی ابدی" پاسخ چینی ها را داد و با هوشمندی "لیرنگ دینگ" را شکست داد.
همه نگاه ها به میز سه دوخته شد، جایی که استاد بین المللی ایران "شایسته قادرپور" در مقابل "کیان هوانگ" نشسته بود، آنچه در پایان این بازی در برگ ثبت قادرپور ثبت شد، یک بر صفر به نفع "هوانگ" بود و بدین ترتیب تیم ملی شطرنج ایران در عین شایستگی از تیم قدرتمند چین شکست خورد.
بدین ترتیب تیم ملی شطرنج چین در فینال به دیدار میزبان مسابقات - ویتنام - می رود تا مقام سوم مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا مشترکا نصیب ایران و هند شود.

۱۰ آبان ۱۳۸۸ ۰۹:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.