رقابتهای گروه B دسته فوق سنگین ساعت 19 و 30 دقیقه امشب برگزار می شود ؛بهادر مولایی؛ حمله به مدال فوق سنگین از گروه B

رقابتهای گروه B دسته فوق سنگین ساعت 19 و 30 دقیقه امشب برگزار می شود ؛بهادر مولایی؛ حمله به مدال فوق سنگین از گروه B
با برگزاری رقابتهای گروه A دسته 105+ کیلوگرم رقابتهای جهانی وزنه برداری در ساعت 30 دقیقه بامداد یکشنبه، پرونده هشتادویکمین دوره مسابقات جهانی بسته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، اگرچه از سال 2010 تاکنون، رقابتهای گروه A دسته فوق سنگین عرصه قدرتنمایی وزنه برداران کشورمان بود، اما این بار در غیاب بهداد سلیمی که دچار آسی دیدگی شد، باید چشم به رقابتهای گروه B بدوزیم، به این امید که بهادر مولایی، نایب قهرمان سال 2013 جهان با مهار وزنه های در خور توجه بتواند شانس خود را برای کسب مدال در رقابتهای جهانی 2015 بالا ببرد.
بهادر که از ساعت 19 و 30 دقیقه امشب به وقت تهران به روی تخته می رود، اوج هنرنمایی خود را دو سال پیش و در صحنه رقابتهای جهانی لهستان به نمایش گذشت و با رکورد مجموع 458 کیلوگرم در حالی که مدال طلای دوضرب را از آن خود کرده بود با شایستگی روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد تامدال طلا به روسلان آلبگوف روس برسد.
مولایی بهترین رکوردهای شخصی اش را در همان لهستان با مهار وزنه های 203 کیلوگرم در یکضرب و 255 کیلوگرم در دوضرب به ثبت رساند.
البته نباید فراموش کرد که دوری یک ساله از میادین ب دلیل آسیب دیدگی باعث شده بهادر مولایی در بازگشت به صحنه رقابتهای بین المللی از آن آمادگی مطلوب و ایده آل اندکی فاصله داشته باشد.
مولایی در آخرین رکوردگیری تیم ملی در هفته دوم رقابتهای لیگ با مهار وزنه های 171 کیلوگرم در یکضرب و 242 کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع 413 کیلوگرم بعد از بهداد سلیمی در مکان دوم قرار گرفت.
مولایی تابستان امسال و در رقابتهای قهرمانی آسیا هم حدنصاصب معادل 414 کیلوگرم از خود به ثبت رساند و با مهار وزنه های 178 کیلوگرم در یکضرب و 236 کیلوگرم در دوضرب، بعد از شین چیه چن از چین تایپه روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.

غیبت بهداد سلیمی و روسلان آلبگوف
بدون شک شوک آور ترین خبری که قبل از آغاز رقابتهای جهانی هیوستون، دنیای وزنه برداری را به لرزه درآورد، خبر آسیب دیدگی ناگهانی بهداد سلیمی و جراحی زانوی او بود. بهداد که در کارنامه اش دو عنوان قهرمانی جهان، یک نایب قهرمانی و یک مدال طلای المپیک را دارد و در کنار آنها نیز دو طلای بازیهای آسیایی و یک عنوان قهرمانی آسیا به چشم می خورد برای بازپس گرفتن عنوان قویترین مرد جهان از حریفان روسی اش روسلان آۀبگوف و الکسی لوچف کاملا آمده بود، اما در یکی از جلسات تمرینی تیم ملی از ناحیه رباط پا دچار آسیب دیدگی شدید شد تا به این ترتیب تیم ملی وزنه برداری یکی از مهره های تاثیرگذار خود را از دست بدهد.
بعد از آسیب دیدگی بهداد و قطعی شدن غیبت او در هیوستون، روس ها در آخرین لحظه نام روسلان آلبگوف را هم از استارت لیست اولیه مسابقات جهانی خارج کردند تا در کمتر از چند روز قهرمان های 4 سال اخیر دسته فوق سنگین جهان، به طور همزمان در رقابتهای سال 2015 غایب باشند.
در غیاب این دو وزنه بردار، امسال رقابتهای گروه A دسته 105+ کیلوگرم درحالی برگزار می شود که هیچ کدام از وزنه برداران این دسته تجربه قهرمانی در جهان را ندارند و برای اولین بار فرصت ایستادن روی سکوی نخست جهانی را پیدا می کنند.

استارت لیست نهایی دسته 105+ کیلوگرم
1- روبن الکسانیان از ارمنستان: رکورد ورودی 440 کیلوگرم
2- لاشا تالاخادزه از گرجستان: رکورد ورودی 440 کیلوگرم
3- گور میناسیان از ارمنستان: رکورد ورودی 440 کیلوگرم
4- فرناندو سارایوو از برزیل: رکورد ورودی 440 کیلوگرم
5- مات سیم از استونی: رکورد ورودی 440 کیلوگرم
6- الکسی لوچف از روسیه: رکورد ورودی 437 کیلوگرم
7- محمد مسعود از مصر: رکورد ورودی 437 کیلوگرم
8- یانی ژارناسک از بلاروس: رکورد ورودی 432 کیلوگرم
9- حوجامحمت تویچیف از ترکمستان: رکورد ورودی 431 کیلوگرم
10- المیر ولاجیک از آلمان: رکورد ورودی 431 کیلوگرم
11- احمد محمد از مصر: رکورد ورودی 430 کیلوگرم
12- شین چیه چن از چین تایپه: رکورد ورودی 430 کیلوگرم

عنواندارهای دسته 105+ کیلوگرم

بهادر مولایی (ایران)
رقابتهای جهانی: یک نقره (2013)

الکسی لوچف (روسیه)
رقابتهای جهانی: یک برنز (2013)
 
مسعود محمد (مصر)
رقابتهای جهانی: یک برنز (2013)

    * نویسنده:
    *

۷ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.