حمله ناموفق وزنه بردار چین به رکورد یکضرب جهان ؛تقیان دریکضرب دهم شد

حمله ناموفق وزنه بردار چین به رکورد یکضرب جهان ؛تقیان دریکضرب دهم شد
رسول تقیان ملی پوش اصفهانی دسته 77 کیلوگرم کشورمان در خاتمه حرکت یکضرب خود پس از مهار وزنه 153 کیلوگرم در حرکت نخست خود اولین وزنه برداری بود که در رقابت یکضرب این دسته روی تخته آمد. رسول در حرکت بعدی (دوم) یکضربش با ثبت وزنه 158 کیلوگرم ثابت کرد که برای کسب بهترین امتیاز در این حرکت انگیزه زیادی دارد. ملی پوش 77 کیلویی ایران اما درحرکت سوم از پس وزنه 162 کیلوگرمی برنیامد تا نگاهش به دوضرب و امتیاز مجموع باشد.وزنه بردار چین نیز در حرکت یکضرب به وزنه 177 کیلویی که رکورددنیا به حساب می آمد حمله ای ناموفق داشت.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری ؛ رسول تقیان از ایران ، چینان وونگ از تایلند ، ویکتور گیتزاز روسیه ،محمد ایهاب از مصر،کیم کوانگ از کره شمالی ،نجات رحیموف از قزاقستان ،رجب اف از ترکمنستان ، ایوان کلیم از بلاروس ، یونگ سو و لیائوجان لیو از کشور چین ، کاراپتیان و مارتیروسیان ازارمنستان و کریستف رامیک از لهستان 13 وزنه برداری بودند در گروه (آ) هشتادویکمین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری 2015 امریکا برای کسب عناوین قهرمانی این دوره به مصاف با یکدیگر رفتند.

برهمین اساس رسول تقیان ملی پوش شناخته شده کشورمان در این وزن و در حرکت یکضرب با ثبت وزنه های 153 و 158 کیلوگرم نتوانست درسومین حرکت وزنه 162 کیلوگرمی را مهار کرده تا در این حرکت در جایگاه دهم جدول 77 کیلویی ها قرار بگیرد.

در این وزن وزنه برداران کشورهای مصر، کره شمالی ، ارمنستان ، روسیه  وچین رقابتی جذاب و دیدنی را برای کسب بهترین جایگاه داشتند،اما درنهایت این وزنه بردار کشور چین لیائو جان لیو بود که با اقتدار وثبت وزنه 175 درحرکت یکضرب دسته 77 کیلوگرم عنوان نخست این حرکت را نیز به خود اختصاص داد ، وزنه بردار کشور چین در حرکت پایانی یکضرب خود با حمله  ناموفق به وزنه 177 کیلوگرم سالن مسابقات را به وجد آورد تا نشان طلای یکضرب را به خود اختصاص دهد.وزنه برداران کشور کره شمالی و ارمنستان به ترتیب با مهار وزنه های 171 و 167 کیلوگرم عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

نکته جالب توجه در این دوره از رقابتها نظم واحترامی است که تماشاچیان فارغ از هر رنگ و نژادی به وزنه بردارانی که روی تخته مسابقات می روند گذاشته و نمایی زیبا از یک فضای کاملا سالم ورزشی در عرصه بین المللی به نمایش می گذارند.

 

همچنین وزنه بردار ترکمنستان پس از اینکه سه بار در مهار وزنه های 154 و 155 کیلوگرم ناکام بود از گردونه رقابت ها حذف شد.

    
   

۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.