کرمی: کره ای‌ها به دنبال رمز موفقیت تکواندوی ایران هستند

کرمی: کره ای‌ها به دنبال رمز موفقیت تکواندوی ایران هستند
کره جنوبی سالهاست به عنوان قهرمان جهان مطرح بوده است و حالابا نایب قهرمانی‌شان در جهان و قهرمانی ایران در این مسابقات احساس خطر کرده‌اند. آنها متوجه اختلاف زیاد خودشان با ما شده اند و دلیل حضورشان هم در ایران یافتن رمز موفقیت تکواندوی کشورمان است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل زا سایت فدراسیون تکواندو؛ کره‌جنوبی با ارسال درخواست به فدراسیون تکواندوی ایران، خواهان تمرین مشترک تیم ملی تکواندوی نوجوانان کره جنوبی با نوجوانان تکواندوکار ایران شد. پس از بررسی این درخواست و قبول آن توسط فدراسیون تکواندوی ایران؛ تیم ملی کره جنوبی راهی کشورمان شد و به مدت 14 روز با ملی پوشان کشورمان در دو گروه دختران و پسران در مرکز جهانی فدراسیون تکواندو به تمرین پرداخت.

یوسف کرمی در خصوص نفرات دعوت شده در تیم ایران به این اردو گفت: تکواندوکاران حاضر در این اردو زیر نظر وحید عبداللهی انتخاب شدند و همگی قهرمانان مسابقت کشوری، آسیایی و جهانی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کره جنوبی بعنوان مهد تکواندو برای اولین بار است، خواهان اردوی تمرینی مشترک با ایران شده است، اظهار داشت: کره جنوبی سالهاست به عنوان قهرمان جهان مطرح بوده است و حالابا نایب قهرمانی‌شان در جهان و قهرمانی ایران در این مسابقات احساس خطر کرده‌اند. آنها متوجه اختلاف زیاد خودشان با ما شده اند و دلیل حضورشان هم در ایران یافتن رمز موفقیت تکواندوی کشورمان است.

کرمی تصریح کرد: به یاد می آورم در دوران بازیگری ام، کره‌ای‌ها به هیچ عنوان به ما اجازه تمرین با تیم ملی کشورشان را نمی دادند و فقط اجازه مبارزه با آنها را داشتیم اما حالا در این اردو از ما می‌خواهند که تمرین بدهیم.

قهرمان اسبق تکواندوی کشورمان ادامه داد: سبک تمرین ایران و کره جنوبی بسیار با هم متفاوت است. ایران توانسته است خود را با تغییرات اخیر در تکواندو از جمله کلاه و هوگوی الکترونیکی تطبیق بدهد و پیشرفت خوبی داشته باشد اما کره ای ها تکواندو را به طور آکادمیک می آموزند که این آموزه‌ها با تکواندوی جدید مغایر است.

یوسف کرمی اینطور ادامه داد: سالها بود کره‌ای ها با اعمال نفوذ در داوری ها، قهرمانی را از آن خود ‌می‌کردند اما اکنون با وجود کلاه و هوگوهای سنسوردار اعمال نفوذ کره جنوبی به شدت کاهش یافته و عدالت بیشتری در مبارزات جهانی حاکم شده است.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه حس رقابت بین ایران و کره جنوبی وجود داشته است. اما در صحبتی که با مربیان آنها داشته ایم خودشان نیز به پیشرفت تکواندوی ایران اقرار کردند. مطمئن باشید در آینده ای نزدیک شاهد حضور تیم ملی بزرگسالان این کشور در ایران خواهیم بود.

۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.