سومین نشست هئیت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی برگزار شد

سومین نشست هئیت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی برگزار شد
سومین نشست هئیت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی در راستای چگونگی آماده سازی قهرمانان المپیک کشورمان برای حضوری قدرتمند در المپیک 2016 ریودوژانیرو روز گذشته با حضور کلیه اعضا در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی مرکز نظارت بر تیمهای ملی؛در ابتدای این نشست دکتر اصغر رحیمی از برگزاری سیمنار بین المللی روانشناسی ورزشی در اواخر آذرماه سال جاری  با حضور متخصصان  داخلی و خارجی در کشورمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای این سمینار بصورت علمی و کاربردی زمینه را برای موفقیت بیشتر ورزشکاران ملی پوش کشورمان  فراهم سازد.

وی همچنین از تشکیل یک جلسه مشترک بین روسای کمیته های مختلف مرکز نظارت بر تیم های ملی و روسای فدراسیونهای المپیکی  در اوائل ماه آتی خبر داد و گفت: در این نشست کاملاً مشخص خواهد شد که چه امکانات و تسهیلاتی در اختیار تیمهای ملی المپیکی قرار خواهد گرفت و در قبال این تسهیلات چه انتظاراتی از آنها خواهیم داشت تا با شفاف سازی کامل ،برنامه آمادگی ورزشکاران المپیکی مشخص و تبیین شود. در ادامه نشست فوق سپس دکتر باقرزاده ریاست آکادمی ملی المپیک با درخواست همکاری کامل و مستقیم بین مرکز نظارت بر تیم های ملی و آکادمی ملی المپیک گفت: جلسات متعددی در هفته گذشته با روسای فدراسیونهای مختلف ورزشی از جمله فوتبال، بسکتبال و هندبال داشته ایم و در نظر داریم تا میزان کارائی و ارائه خدمات ایده ال ورزشی به ورزشکاران ملی پوش توسط آکادمی را به بالاترین سطح خو دبرسانیم.

 وی همچنین از موجود بودن دستگاههای بسیار پیشرفته کنترل دوپینگ در آکادمی خبر داد و درخواست کرد تا از این امکانات مجهز و بروز بالاترین بهره برداری برای ورزش کشور صورت پذیرد.

دکتر واعظ موسوی مسئول کمیته روانشناسی ورزشی مرکز نظارت بر تیم های ملی در ادامه نشست با اشاره به  برگزاری سمینار بین المللی روانشناسی ورزشی گفت: خروجی این سمینار بسیار مهم است و می بایست دستاوردهای  آن به روز و قابل بهره برداری باشد.

 وی افزود: ما در نظر داریم اساتیدی مجرب در زمینه روانشناسی ورزشی را در این سمینار شرکت داده و سپس در کنار تیم های ملی المپیکی از آنها بهره ببریم. وی ادامه داد: اگر اهداف و انتظارات مسئولین فدراسیونها از کمیته روانشناسی ورزشی مرکز نظارت بر تیمهای ملی مشخص گردد طبیعتاً می توان  برنامه ریزی دقیقی را در این زمینه تا پایان المپیک برای ورزشکاران ملی پوش در نظر گرفت. و اجرائی کرد .

در ادامه این نشست سپس دکتر علی جانی رئیس کمیته علمی مرکز نظارت بر تیمهای ملی از تهیه فرم های ارزشیابی فنی، علمی و پزشکی ورزشکاران ملی پوش و قراردادن این فرم ها در سایت کمیته ملی المپیک کشورمان خبر داد و گفت: با پرکردن این فرم ها توسط ورزشکاران ملی پوش و جمع بندی اطلاعات این فرم ها، می توان به نتایج علمی، ریشه ای و جامعی در رابطه با نیازهای فدراسیونها در بخش های مختلف از جمله پزشکی، روانشناسی و آمادگی جسمانی دست یافت و سپس برای حل مشکلات و انجام درخواستهای آنان برنامه ریزی های لازم را انجام داده و ناظرینی را برای نظارت بر حسن انجام امور تعیین و مشخص کرد.

سپس دکتر تقوی دبیر کمیته پزشکی مرکز نظارت بر تیمهای ملی در این نشست از برگزاری جلسات فنی با مسئولین فدراسیونها مطرح المپیکی مانند کشتی ، تکواندو و وزنه برداری خبر داد و گفت: اگر بودجه مناسب و مورد نظر فدراسیونهای ورزشی در زمینه پزشکی  در اختیار آنها قرار گیرد می توان خدمات پزشکی را با کیفیت ایده آل تری در اختیار ملی پوشان قرار داد وی همچنین خواستار تعیین یک پروسه زمانی برای مبحث کنترل دوپینگ قهرمانان المپیکی  شد.

 در ادامه نشست فوق پیمان فخری رئیس  کمیته سنجش و اندازه گیری  قابلیت های  جسمانی ورزشکاران با تاکید بر آمادگی کامل مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک جهت ارائه خدمات به ورزشکاران ملی پوش گفت: باید روسای فدراسیون های ورزشی و ورزشکاران ملی پوش به این باور برسند که مرکز نظارت بر تیم های ملی  و کمیته های مربوطه، در کنار  و همراه  آنها است و بایستی با همکاری یکدیگر زمینه افتخارآفرینی ملی پوشان المپیکی را فراهم کنند. وی همچنین افزود: باید با تلاش مضاعف و اختصاص بودجه  و امکانات لازم  شرایطی فراهم شود که از علم روز ورزش و کشورهای صاحب نام در ورزش دنیا عقب نمانیم.

حسن مسجدی ریاست کمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم های ملی نیز در نشست فوق از برگزاری جلسه با اعضای کمیته فرهنگی خبر داد و گفت:تصمیمات مهمی در رابطه با تشکیل کارگاه های آموزش فرهنگی برای سرپرستان، مربیان و ورزشکاران ملی پوش، طراحی لباس ورزشی قهرمانان ملی کشورمان با رعایت موازین اسلامی، فرهنگی و ملی، و چگونگی روند انجام فعالیت های فرهنگی در اردوهای تدارکاتی ملی پوشان اتخاذ شد که بتدریج در راستای اجرایی کردن این تصمیمات گام خواهیم برداشت.

مهدی فراهانی مشاور ریاست کمیته ملی المپیک نیز  در این نشست اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای نشست هیئت رئیسه مرکز نظارت بر تیمهای ملی به موفقیت بیشتر ورزشکاران المپیکی منتهی شود وی همچنین خواستار اتخاذ تصمیمات فنی و کارشناسی شده در راستای کنترل دوپینگ ورزشکاران ملی پوش  و چگونگی استفاده آنان از مکمل های مجاز و استاندارد ورزشی شد.

شایان ذکر است که در این نشست دکتر اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، دکتر باقرزاده ریاست آکادمی ملی المپیک، دکتر دهخدا عضو هیئت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی ، دکتر علی جانی رئیس کمیته علمی، دکتر واعظ موسوی رئیس کمیته روانشناسی، دکتر تقوی دبیر کمیته پزشکی، پیمان فخری رئیس کمیته سنجش و اندازه گیری قابلیت های جسمانی، مهدی فراهانی مشاور ریاست کمیته ملی المپیک، علی فدایی خو کارشناس مرکز نظارت بر تیم های ملی و مسعود موسوی مسئول کمیته روابط عمومی حضور داشتند.   

۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.