جلسه کمیته فرهنگی مرکزنظارت بر تیمهای ملی برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی مرکزنظارت بر تیمهای ملی برگزار شد
اولین جلسه کمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم های ملی با موضوع چگونگی روند آماده سازی فرهنگی تیم های ملی نامزد حضور در بازیهای المپیک 2016 امروز در محل کمیته ملی المپیک با حضور اعضای کمیته فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی مرکز نظارت بر تیمهای ملی؛در ابتدای این نشست مهندس هاشمی طبا با اشاره به حمایت های هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و مسئولین این کمیته از فعالیت ها و پیشنهادات فرهنگی گفت: کار فرهنگی برای ورزشکاران ملی پوش که نمایندگان کشورمان هستند بسیار لازم و ضروری است و می بایست بصورت مستمر انجام شود.
 وی افزود: ورزشکاران ملی پوش و المپیکی باید بدانند که جامعه ورزش کشور از آنان انتظار دارد که زمان حضور در رویدادهای مهم ورزشی مانند المپیک در کنار تلاش برای کسب مدال به ارائه رفتار و منش فرهنگی و ارزشی نیز توجه نشان دهند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که قهرمانان ملی پوش کشورمان در بازیهای المپیک آتی از البسه ورزشی بهره ببرند که در شان ورزشکاران بوده و مطابق با فرهنگ اسلامی کشورمان نیز باشد.
مهندس هاشمی طبا در سخنان خود همچنین فعالیت های فرهنگی را به دو بخش محتوایی و مخاطبین تقسیم کرد و خواستار توجه همزمان به هر دو بخش این مقوله مهم ورزشی شد.
در ادامه این نشست سپس دکتر اصغر رحیمی رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی گفت: زمان برای طراحی لباس ورزشکاران المپیکی بسیار کم است. و در زمان باقیمانده می بایست هر چه سریعتر به یک طراحی ایده ال برسیم. وی سپس با اشاره به اینکه اهمیت و ارزش رفتار فرهنگی مناسب ورزشکاران المپیکی کمتر از کسب مدال توسط آنان نیست پیشنهاد داد که کارگاههای متعدد فرهنگی برای تمامی گروه های اعزامی به المپیک از سرپرستان و مربیان گرفته تا قهرمانان ملی پوش گذاشته شود.سپس پولادگر عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک از حضور ورزشکاران ملی پوش در برنامه های ارزشی و فرهنگی مانند ملاقات با افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند و یا حضور در مراکز اهدا عضو، بعنوان فعالیت هایی در جهت ارتقا روحیه معنوی و ارزشی قهرمانان نام برد. وی افزود: از موازی کاری در امر فعالیت های فرهنگی می بایست جلوگیری کرد و نشست مشترک مسئولین فرهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می تواند در این راستا مفید باشد.
 وی همچنین فعالیت های فرهنگی را مختص به فقط ورزشکاران ندانست و مربیان، سرپرستان و حتی عوامل اجرایی و تدارکاتی یک تیم ورزشی را از آموزش های فرهنگی بی نیاز ندانست.
حسن مسجدی ریاست کمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم های ملی در این نشست ابتدا با اشاره به زمان کم باقیمانده تا آغاز المپیک 2016 ریودوژانیرو و پیشنهاد داد که در نشست مشترک با سرپرستان تیم های اعزامی به المپیک، کارگاههای مناسب رفتارهای و اخلاق فرهنگی با استفاده از متخصصین مجرب در این امر مهم ورزشی، تدارک دیده شده و به اجرا در آیند. وی افزود: به مسئولین فرهنگی وزارت ورزش تشکیل یک کارگروه مشترک را در رابطه با فعالیت های فرهنگی مربوط به المپیک 2016 پیشنهاد داده ایم و امیدواریم با هماهنگی کامل با هم بتوانیم از بروز ناهنجاریهای فرهنگی در کاروان اعزامی کشورمان به برزیل جلوگیری کنیم.
مسجدی همچنین خواستار توجه بیشتر به وضعیت اسکان، خوابگاه و تغذیه قهرمانان ملی پوش شد و تاکید کرد که هر قدر امکانات رفاهی بیشتری را برای قهرمانان فراهم کنیم آنها می توانند با آرامش بیشتری برای کشورمان افتخار کسب کنند. سید امیر حسینی دیگر سخنران نشست فوق، آموزش اخلاقی جوانان از طریق ورزش را یکی از اهداف بانیان المپیک دانست و از تهیه فیلم مستند از زندگی ورزشکاران ارزشی و موفق کشورمان بعنوان یکی از روش های ارتقاء فرهنگی سایر ورزشکاران نام برد. وی همچنین نقش صدا وسیمای کشورمان را در اعتلای فرهنگی قهرمانان ورزش کشور بسیار مهم و تعیین کننده دانست.
قلم سیاه عضو کمیته فرهنگی نیز در این نشست در رابطه با طراحی لباس ورزشکاران اعزامی به المپیک 2016 گفت: 75% از مساحت کشورمان را کویر تشکیل می دهد و با استفاده از قابلیت طبیعت کشورمان از یک سو و استفاده از رنگ زمین چمن مسابقات ورزشی و همچنین توجه به مفاهیم رنگ های موجود در طبیعت می توانیم به یک طرح شایسته و ارزشمند برای لباس های ورزشی نمایندگان کشورمان برسیم. در ادامه نشست فوق آقای فاتحی نماینده بسیج ورزش کشور از آموزش احکام و تهیه فیلم از زندگی شهدای ورزشکار بعنوان روش هایی موثر در روند رشد فرهنگی ورزشکاران نام برد و از آمادگی بسیج ورزش کشور جهت هر گونه فعالیت فرهنگی باکمیته ملی المپیک برای ورزشکاران اعزامی به المپیک برزیل خبر داد.
 مسعود موسوی دبیرکمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم های ملی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده به مناسبت فوت نابهنگام هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فوتبالیست ها بعنوان نمایندگان ورزشکاران و تماشاگران فوتبال دوست ما به عنوان نمایندگانی از ورزش دوستان کشور با انجام مراسمی خودجوش فرهنگی، مردمی و ارزشی به دور از هر گونه تعصب رنگی در رابطه با بزرگداشت مرحوم هادی نوروزی نشان داند که بستر فعالیت های فرهنگی در بین این دو گروه فعالیت های ورزشی یعنی ورزشکاران و تماشاگران وجود داشته و می توان با برنامه ریزی درست از این ظرفیت های فرهنگی بهره درست برد.جلسه آتی این کمیته در روز شنبه هفته آینده 30  آبان ماه در مرکز نظارت بر تیم های ملی تشکیل خواهد شد.
در این نشست مهندس هاشمی طبا عضو کمیته فرهنگی، سید محمد پولادگر عضو هیئت اجرایی و ریاست کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک ، دکتر سید امیر حسینی عضو کمیته فرهنگی، دکتر اصغر رحیمی ریاست مرکز نظارت بر تیم های ملی و عضو کمیته فرهنگی، حسن مسجدی ریاست کمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم های ملی و فاتحی نماینده بسیج ورزش کشور و عضو کمیته فرهنگی، علی قلم سیاه عضو کمیته فرهنگی،  و مسعود موسوی دبیرکمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم های ملی حضور داشتند.

۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.