رییس جمهور در دیدار وزیران و مسوولان ورزش کشورهای آسیایی: میدان ورزش عرصه شکوفایی اخلاق ،صلح و دوستی است

رییس جمهور در دیدار وزیران و مسوولان ورزش کشورهای آسیایی: میدان ورزش عرصه شکوفایی اخلاق ،صلح و دوستی است
رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز ورزش از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی است تصریح کرد: رقابت های ورزشی درعرصه بین المللی موجب تعاملات سازنده و گسترش صلح و برادری و محبت است.

دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز در دیدار وزیران و مسوولان ورزش کشورهای آسیایی تقویت دوستی و برادری را پایه رقابت ها در ورزش دانست و اظهار داشت: میدان ورزش میدان شکوفایی توانمندی های فکری ، جسمی و بدنی و تجلی ارزش ها و صفات برجسته انسانی است .
رییس جمهور با بیان اینکه جامعه ای که به ورزش توجه ندارد جامعه ای مرده است ، گفت: ورزش برای یک فرد و جامعه موجب سلامتی ، نشاط و تقویت خودباوری می شود.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه وزیران و مدیران ورزش کشورها در مدیریت و متن یک فعالیت بسیار ارزشمند ، مهم و حیاتی هستند، خاطرنشان کرد: امروز ورزش ، علم ، سلامت ، فرهنگ و سیاست است.
وی افزود : پایه رقابت ورزشی بر تقویت و رشد برادری است و میدان ورزش ، میدان شکوفایی توانمندی فکری ، جسمی و تجلی ارزشها و صفات برجسته انسانی است .
رییس جمهور افزود : اگر هر کدام از این ویژگی ها از ورزش حذف شود اثری از ماهیت واقعی ورزش نخواهد ماند . اگر ورزش منجر به نوآوری و خلاقیت جسمی و فکری نباشد و اگر ورزش عاری از جوانمردی و اخلاق باشد، فاقد ارزش است .
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : ورزش باید موجب تقویت همبستگی ملت ها ، تبادل فرهنگی ، زمینه ساز برادری بین ملت ها و دوستی بین آحاد جامعه بشری باشد .
وی خطاب به وزیران و مسوولان ورزش کشورهای آسیایی گفت : فعالیت شما فقط تدارک یک حرکت جسمی نیست ، امروز مدیریت ورزش چه در عرصه ملی و چه بین المللی بالاترین فعالیت فرهنگی و کمک به صلح و امنیت جهانی است .
رییس جمهور آسیا را کانون تمدن و فرهنگی انسانی دانست و گفت : تمام سنت های آسیایی سرشار از انسانیت ، عشق و فداکاری است از خودگذشتگی، احترام به خانواده و فداکاری در راه دیگران بخشی از ویژگی های فرهنگ آسیایی است و این ویژگی ها را حتی می توان در ورزشهای سنتی و بومی ملت های آسیایی مشاهده کرد .
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : ورزش باید موجب نشاط ، شادابی ، سلامت و بروز خصلت های متعالی در انسان ها شود .
وی خطاب به مسوولان ورزش آسیایی تصریح کرد : باید فرهنگ مردم آسیا بر فضای ورزش آسیا و جهان حاکم شود و نباید اجازه دهید ورزش به ابزار سوداگری های غیر انسانی برای عده ای خاص تبدیل شود .
رییس جمهور اضافه کرد : مدیریت ورزش آسیا و فرهنگ و تمدن این قاره این ظرفیت را دارد که ورزش آسیا و جهان را به سمت ورزش های فرهنگی مدیریت و هدایت کند .
دکتر احمدی نژاد ارتقای جایگاه ورزش آسیا در جهان را مورد تاکید قرار داد و گفت : قاره آسیا باید به طور مستمر و در اکثر ورزش های قهرمانی در سطح جهان بر سکوی اول باشد و این کار نیازمند هم اندیشی ، هم فکری و کار مشترک است .
وی همچنین با اشاره به ضرورت شناسایی ، بازسازی و معرفی ورزش های بومی کشورهای آسیایی اظهار داشت: ورزش های بومی بسیار پرنشاط و سازنده هستند و اگر کمیته ای مامور شناسایی ، سازماندهی و معرفی این ورزش ها شود می توان سالانه رشته های جدیدی از ورزش را به جهان معرفی کرد .
رییس جمهور مدیران ورزشی را سفیران دوستی و ورزشکاران را پیام آوران دوستی بین ملت ها توصیف کرد و گفت : این شایستگی در مدیران و ورزشکاران آسیا وجود دارد که پرچمدار صلح و دوستی در جهان بوده و بر سیاست های غیر انسانی و یکجانبه گرایی غلبه کنند .
 

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۴:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.