گزارش وادا در مورد دوپینگ سازمان یافته در روسیه

گزارش وادا در مورد دوپینگ سازمان یافته در روسیه
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، گزارشی کامل درباره ماجرای دوپینگ سازمان یافته در کشور روسیه منتشر کرد و خواستار محرومیت مادام العمر پنج ورزشکار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ تحقیقات تکمیلی واداتاییدمی کند که تعدادی از ورزشکاران دو و میدانی روسیه از داروهای نیروزا استفاده کرده اند و دولت روسیه نیزبرای مخفی ماندن ماجرا به کمک این ورزشکاران آمده است.
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ خواستار محرومیت مادام العمراین ورزشکاران شده است تا زمانی که دولت روسیه به طور کامل به روشن کردن اتفاقات بپردازد.واداپیشنهادمحرومیت پنج ورزشکار، پنج مربی و پزشک را ارائه کرده است.
طبق گزارش وادا،‌حتی سرویس اطلاعاتی روسیه با عنوان FSB هم در پوشاندن اطلاعات مربوط به دوپینگ ورزشکاران این کشور دست داشته است.
همچنین این گزارش حاکی است که گریگوریرودچنکف رئیس آزمایشگاه مسکو، دستور از بین بردن  1417 نمونه دوپیننگ را برای از بین بردن شواهد مربوط به دوپینگ صادر کرده است.
فدراسیون جهانی دو و میدانی (IAAF) هم تاکید کرده است که موضوع محرومیت کلی کشور روسیه را بررسی می کند.
بیانیهکمیتهبینالمللیالمپیک
کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم در واکنش به گزارش وادا، بیانیه ای را صادر کرد. طبق این بیانیه، IOC به سباستین کوئه رئیس جدیدفدراسیون جهانی دو و میدانی اطمینان دارد که تمام اقدامات لازم را برای " حمایت از ورزشکاران پاک و ایجاد دوباره اعتماد در این رشته" انجام می دهد.
در بیانیهIOC آمده است:کمیته بین المللی المپیک به اقدامات خود برای حمایت از ورزشکاران پاک،‌ ورزش پاک و اداره خوب ورزش ادامه می دهد. در جدیدترین جلسه IOC هم تصمیم گرفته شد که نمونه گیری دوپینگ از ورزشکاران المپیکی،‌ به جای فدراسیونهای جهانی ورزشی به طور کامل به وادا سپرده شود.
کمیته بین المللی المپیک همچنین تاکید کرده است که حمایت کاملی از تحقیقات مستقلی انجام می دهد که موضوع دوپینگ در کشور روسیه را روشن کرده است.

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.