مسعود مصدق پور قهرمان شطرنج زیر 18 سال جهان شد/ مدال برنز جهان بر گردن آرین غلامی

مسعود مصدق پور قهرمان شطرنج زیر 18 سال جهان شد/ مدال برنز جهان بر  گردن آرین غلامی
در پایان رقابتهای قهرمانی شطرنج نوجوانان جهان مسعود مصدق پور موفق شد به مدال طلای جهان در رده سنی زیر 18 سال برسد و آرین غلامی نیز در رده سنی زیر 14 سال به مدال برنز رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، رقابتهای شطرنج نوجوانان جهان از سوم آبان به میزبانی یونان آغاز شد و امروز 14 آبان با درخشش نمایندگان کشورمان و کسب یک طلا و یک برنز در بین 1596 شطرنجباز از 92 کشور جهان به پایان رسید.
در دور یازدهم این رقابتها که از صبح امروز آغاز شده بود مرصاد خد اشناس، آرین غلامی، سید محمدامین طباطبایی، آناهیتا غلامی، مبینا علی نسب و مطهره اسدی به پیروزی رسیدند. مسعود مصدق پور، شاهین لرپری زنگنه، آرش طاهباز،آرین برادران،درسا درخشانی و سیده فاطمه هاشمی به تساوی رسیدند و پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا،بردیا دانشور،صدیقه کلانتری،آنوشا مهدیان و آرتمیس محجوب مقابل حریفان خود شکست خوردند.
در پایان رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان مسعود مصدق پور ستاره ی ایرانی رقابتها موفق شد با کسب 9/5 امتیاز قهرمان رده سنی زیر 18 سال جهان شود. مصدق پور چندی پیش نیز به عنوان قهرمانی رقابتهای جوانان آسیا دست پیدا کرده بود. و اما در رده سنی زیر 14 سال آرین غلامی موفق شد مدال برنز جهان را از آن خود کند. در مجموع مدالها نیز ایران به همراه بلغارستان به مقام دوم مشترکی رسید..
دیگر نمایندگان کشورمان نیز که تا دور دهم از شانسهای کسب مدال بودند با اختلافی کم از رفتن به روی سکو بازماندند. در بخش پسران و رده سنی زیر 12 سال، علیرضا فیروزجا که تا صدر جدول هم بالا آمده بود با اختلاف تنها یک امتیاز با نفر اول ، ششم شد ومدال را از دست داد. شاهین لرپری زنگنه دیگر امید کسب مدال با 7/5 امتیاز نفر هشتم جدول رده سنی زیر 16 سال شد. وی نیز تنها یک امتیار با نفر سوم جدول فاصله داشت.
اما در بخش دختران مطهره اسدی در رده سنی زیر 14 سال موفق ترین شطرنجباز بانوی کشورمان بود که با 0/5 اختلاف امتیاز با نفر سوم در جایگاه ششم رده سنی خود قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند. در رده سنی زیر 18 سال دختران نیز درسا درخشانی با اختلاف یک امتیاز نسبت به نفر سوم جدول، در جایگاه نهم قرار گرفت .
افتخارآفرینان شطرنج کشورمان ساعت 3/20 بامداد شنبه 16 آبان به میهن بازمی گردند.
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.