سرمربی تیم ملی: رقابتهایی در سطح جهانی را تجربه کردیم/ ملایی و محجوب باید مدال می گرفتند

سرمربی تیم ملی: رقابتهایی در سطح جهانی را تجربه کردیم/ ملایی و محجوب باید مدال می گرفتند
مجید زارعیان گفت: اگر برخی اشتباهات داوری و کم تجربگی نفرات تیم ما نبود کسب دو تا سه مدال در رقابتهای گراند اسلم ابوظبی دور از دسترس نبود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو و کوراش ، سرمربی تیم ملی ضمن بیان مطلب فوق افزود: این دوره از مسابقات چیزی از رقابتهای جهانی کم نداشت. اکثر قهرمانان جهان و المپیک در این مسابقات حضور داشتند که خیلی از آنها همان دورهای مقدماتی حذف شدند. واقعا سطح مسابقات بالا بود و رقابتهای بسیار جذاب و دیدنی را شاهد بودیم.

وی در مورد عملکرد تیم اعزامی ایران به این مسابقات گفت: اواخر سال گذشته تیم ملی را تحویل گرفتم و در این مدت تلاش ما برنامه ریزی برای ارتقاء سطح فنی جودوکاران بوده  که در همین این مسابقات واقعا نسبت به چند ماه گذشته عملکرد بهتری از جودوکاران شاهد بودیم.

زارعیان ادامه داد: بریمانلو به تازگی از جوانان به تیم ملی اضافه شده و در این مدت هم رشد خوبی داشته است. در مسابقات قهرمانی آسیا به جودوکار عراقی باخت ولی در اینجا قهرمان مکزیکی که رنکینگ داره بود را شکست داد و در برابر جودوکار صاحب نام آلمانی با «وازاری» و «یوکو» تا ثانیه های آخر پیروز میدان بود که روی تجربه حریف بازنده شد.

سرمربی تیم ملی در خصوص دو جودوکار وزن 73- کیلوگرم هم گفت: آرش آقایی هم از جوانان به تیم ملی راه یافت که حریف عنوان دار کانادایی خود را شکست داد و به تجربه قهرمان المپیک باخت. وحید بنا نیز در برابر جودوکار فرانسوی با دو اخطاری که دریافت می کند در برابر یک اخطار حریف بازنده می شود. هر دو این جودوکاران به لحاظ فنی نمایش خوبی داشتند.

وی به مبارزات ملایی هم اشاره کرد و گفت: اگر اشتباهات داوری نبود مطمئن باشید که ملایی می توانست به روند مدال آوری خود ادامه دهد. اهل توجیه نیستم وتا کنون هم درمورد مسائل داوری صحبت نکردم ولی فیلم مبارزات ملایی موجود است که داور عربستانی چگونه مانع پیروزی جودوکار شایسته کشورمان شد.

زارعیان در توضیح بیشتر این موضوع گفت: سعید دور اول نماینده مغولستان را شکست داد در همین مبارزه داور عربستانی سه اخطار بی مورد به ملایی داد که خوشبختانه با دو امتیاز «یوکو»ی که از حریف گرفت پیروز از تاتامی خارج شد. دور دوم حریف ایتالیایی با رنکنیگ بالا را از پیش رو برداشت. در همین مبارزه هم داور عربستانی که به عنوان داور کنار بود امتیاز «وازاری» ملایی را بعد از چند ثانیه به یوکو تبدیل کرد. در برابر حریف مجاری هم عملکرد بهتری داشت و برتری با او بود که اجرای فنی که می توانست «وازاری» یا حتی «ایپون» داشته باشد را داوران نادیده کرفتند تا بعد از سه دقیقه وقت اضافه که بازهم برتری با ملایی بود داوران رای به برتری حریف دادند تا این جودوکار خوب از رسیدن به مدال بازبماند.

سرمربی تیم ملی به مبارزات محجوب هم اشاره کرد و گفت: جواد واقعا با انگیزه و عالی کار کرد . در این مدت که با محجوب کار می کنم  چنین سرحال و قبراق ندیده بودم. حریفانی را شکست داد که همه عنوان دار بوده و رنکنیگ بالاتری نسبت به او داشتند. قهرمانان جهان از سوئد ، جودوکار مقدونیه ای امارات و دارنده مدال طلای جهان از آذربایجان را به خوبی از پیش رو برداشت. در برابر  نایب قهرمان جهان از آلمان هم مبارزه خوبی به نمایش گذاشت که از حریف واقعا سرتر بود که روی تغییر تاکتیک غافلگیر شد.

وی افزود: بر ای محجوب در ایران حریف تمرینی مناسبی نداریم که او را تحت فشار قرار دهد. اگر مسائل رفاهی و مالی نفرات تیم حل شود و بتوانیم در اردوها و مسابقات تدارکاتی بیشتری شرکت کنیم بدون شک حضور بهتری در مسابقات این چنینی خواهیم داشت. واقعا محجوب عالی کرد و من از مبارزات او لذت بردم و ناراحت شدم که نتوانست مدال بگیرد.

زارعیان در پایان گفت: مسابقات ابوظبی چیزی در حد مسابقات جهانی بود که نفرات تیم ما در حد خود نمایشی خوبی داشتند. نسبت به چند ماه قبل پیشرفت خوبی داشته ایم و اگر بتوانیم در مسابقات بیشتری شرکت کنیم ، جوانان با آتیه به تیم ملی وارد می شوند و اگر زمان بدهیم به آنها مسیر پیشرفت را به خوبی پیدا خواهند کرد.

۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.