ازاسلحه “سورنا” در فدراسیون تیراندازی رونمایی شد

ازاسلحه “سورنا”  در فدراسیون تیراندازی رونمایی شد
در دیدار رییس فدارسیون تیراندازی و اعضای هیئت مدیره این فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان، برای اولین بار از اسلحه سورنا رونمایی شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون تیراندازی، دکترسید مهدی هاشمی در حاشیه این دیدار به خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان  گفت: در راستای  سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، فدرا سیون تیراندازی اقدامات لازم را برای طراحی و تولید تفنگ های مورد نیاز این رشته انجام داد که ماحصل آن  در بخش تفنگ و تپانچه بادی تولید ir114 و, ir313 با مشارکت کشورهای موفق در این زمینه بود.
او در ادامه از ساخت اسلحه ای در  بخش اهداف پرتاپی تراپ به نام سورنا خبر داد و گفت: این اسلحه صد در صد داخلی و توسط کارشناسان کشورمان طراحی و تولید شده و در جلسه ای که امروز با وزیر ورزش و جوانان داشتیم این سلاح را با جزئیات کامل  معرفی کردیم .
رییس فدراسیون تیراندازی  در خصوص اسلحه سورنا چنین توضیح داد : این سلاح را کارشناسان وزارت دفاع با مشارکت و مشورت فنی  فدراسیون تیراندازی طراحی و تولید کرده اند و از نظر کیفی مورد تایید کارشناسان ایرانی و جهانی قرار گرفته و استانداردهای لازم در آزمایش هایی که انجام شده  مورد توجه قرار گرفته است .
او تاکید کرد :  سورنا قابلیت رقابت از تمام جهات با نمونه های خارجی را  دارد و حتی می شود گفت در بخش هایی بسیار مرغوب تراز نمونه های خارجی است. از این سلاح در مرحله ی اول بیست قبضه تولید شده و قرار است در مرحله بعدی صد قبضه به تولید برسد.
دکتر سید مهدی هاشمی رشته تیراندازی را رشته ارزشی توصیف کرد و افزود: تولید این سلاح ها از ابتدا با هماهنگی، تصویب و تایید وزارت ورزش و جوانان پیگیری و اجرایی شد.
 او اظهار امیدواری کرد تا با حمایت های بیشتر دربخش تولید تجهیزات ورزشی  به ویژه امکانات مورد نیازدر رشته تیراندازی، هر چه زودتر سلاح سورنا به تولید انبوه برسد تا هم  نیاز ورزشکاران داخلی این رشته برطرف شود و هم با صادرات آن به درآمدزایی برسیم .

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.