/سومین دوره بازیها داخل سالن آسیا- ویتنام/ مراسم افتتاحیه بازیها برگزار شد/مرادی پرچمدار ایران بود

/سومین دوره بازیها داخل سالن آسیا- ویتنام/ مراسم افتتاحیه بازیها برگزار شد/مرادی پرچمدار ایران بود
سومین دوره بازی های داخل سالن ویتنام، شب گذشته (جمعه شب) در ورزشگاه ملی "مای دینه" هانوی به طور رسمی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم برخلاف تمامی ادوار گذشته بازی ها، مراسم با رژه تیم ها و روشن کردن مشعل استادیوم آغاز شد که "سجاد مرادی" دونده ماده 1500 و 800 متر کشورمان، حمل کننده پرچم جمهوری اسلامی ایران بود.
"بهرام افشارزاده " دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان نیز به عنوان سرپرست کل کاروان اعزامی ایران به ویتنام نیز به همراه سایر ورزشکاران در رژه حضور داشت.
کادر ورزشی تیم های افغانستان، بحرین، بنگلادش، بروئنی، کامبوج، چین، کره شمالی، هنگ کنگ، هندوستان، اندونزی، ایران، عراق، ژاپن، اردن، قزاقستان، کره جنوبی، کویت، قرقیزستان، لائوس، لبنان، ماکائو، مالزی، مالدیو، مغولستان، میانمار، نپال، عمان، فلسطین، فیلیپین، قطر، عربستان، سنگاپور، سری لانکا، سوریه، تایوان، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، امارات، ازبکستان و یمن به ترتیب حروف الفبا از مقابل جایگاه ویژه عبور کرده و در زمین چمن مستقر شدند.
گفتنی است، کاروان ورزشی کشورمان با نظمی خاص و با لباس های متحد الشکل در حالیکه پرچم های کوچک جمهوری اسلامی را در دست داشتند ، از مقابل جایگاه ویژه استادیوم رژه رفتند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.
در ادامه این مراسم، مسوولان ورزشی و شهردار شهر هانوی ، به میهمانان و حاضرین خیرمقدم گفت و برای آنها اقامت خوشی را در این کشور آرزو کرد.
"محمد علی آبادی" رییس کمیته ملی المپیک ایران نیز از جایگاه ویژه این مراسم را نظاره می کرد.
"شیخ احمد آل فهد آل صباح" رییس شورای المپیک آسیا نیز در این مراسم در سخنانی از حضور کشورهای شرکت کننده در سومین دوره بازی های داخل سالن آسیایی تشکر کرد و از مسوولان ستاد برگزاری، دولت و شهروندان هانوی بابت میزبانی این رویداد ورزشی در آسیا قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد، ویتنامی ها بتوانند میزبانی شایسته در این رقابت ها باشند.
فهد آل صباح در ادامه گفت: فکر برگزاری بازی های داخل سالن آسیایی در سال 2003 گرفته شد و کلیه اعضای هیات اجرایی با اعتقاد به اینکه برپایی اینگونه رقابت ها می تواند تاثیر بسزایی در آمادگی بیش از پیش ورزشکاران قاره کهن داشته باشد و آنها را برای حضوری موفق در بازی های آسیایی و المپیک به روز نگاه دارد، با این موضوع موافقت کردند.
وی یادآور شد: میزبان اولین دوره این رقابت ها تایلند و میزبان دومین دوره ماکائو بود که هر دو کشور سربلند از میزبانی بیرون آمدند و امیدوارم ویتنامی ها نیز بتوانند کارنامه موفقی از خود به جا بگذارند.
فهد آل صباح با تاکید بر اینکه قاره آسیا پتانسیلی فراتر از دیگر قاره ها در ورزش دارد ، گفت: شورای المپیک آسیا به عنوان متولی ورزش در این قاره از هیچ تلاش و کوششی برای افزایش کیفیت و کمیت ورزش ، تحرک و سلامتی ملت یکپارچه این قاره دریغ نمی کند.
وی افزود: برای تمامی ورزشکاران، مربیان، مسوولان و نمایندگان رسانه های گروهی آرزوی روزهای خوش و همراه با موفقیت را در ویتنام دارم و امیدوارم در پایان همه ما با خاطره ای خوش این کشور را ترک کنیم.
پس از پایان سخنان وی، گروه هایی که مسوولیت اجرای حرکات نمایشی ، سنتی و محلی را برعهده داشتند در حدود دو ساعت به اجرای برنامه پرداختند.
برنامه افتتاحیه شامل "فستیوال ملت" ، "مسابقات قرن جدید"، "روح خلاق و پرتحرک" و "برای پیشرفت آینده" می شود و حدود 600 هنرمند در این مراسم اجرای هنرنمایی کردند و 254 کودک لباس نماد بازی ها را پوشیده بودند.
در بخش دوم مراسم، فستیوال روستاییان شمال ویتنام ، رقص محلی بهار ، فستیوال مرکزی و فستیوال جنوبی ویتنام به اجرا درآمد.
در قسمت اول بخش سوم برنامه ای به این معنا برگزار شد که ویتنام با آغوش باز از حاضرین استقبال می کند و در قسمت دوم خوش آمدگویی و در قسمت سوم بخش سوم ، نمایشی با مفهوم اینکه "ورزشکاران آسیایی به بالاترین سطح می رسند" به اجرا درآمد.
در بخش چهارم نیز انگیزه بالای آسیایی ها به نمایش درآمد که در پایان این بخش ، هنرمندانی با پوشیدن لباس های محلی 45 کشور شرکت کرده در این مراسم اتحاد کشورهای آسیایی را به نمایش گذاشتند.
اشکالی همچون گل، دریا، قایق، اسب، خروس ، اژدها، نیزه و سپر از جمله نمادهای این مراسم بود.
این مراسم در نهایت با آتش بازی به پایان رسید.
همزمان نیز با برگزاری این مراسم در شهر هانوی، در سالن ارتش شهر هوشی مینه بزرگترین شهر ویتنام نیز مراسم رسمی گشایش بازی ها در حضور پنج هزار نفر از اهالی این شهر برگزار شد.
در این مراسم نیز نمایندگان تیم های ورزشی کشورهای شرکت کرده در پنج رشته حضور یافتند.
"محمد رضا مشحون" سرپرست کاروان ایرانی حاضر در هوشی مینه نیز در این رژه حضور داشت.
در این مراسم که بیش از دو ساعت به طول انجامید، موسیقی محلی اجرا شد. در خلال این مراسم نیز تصاویری از جشن اصلی در هانوی روی صفحه مونیتور ورزشگاه ارتش هوشی مینه نشان داده شد.

۹ آبان ۱۳۸۸ ۱۰:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.