نشست هیأت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی "در رابطه با حضور ورزشکاران کشورمان در المپیک ریودوژانیرو" برگزار شد

نشست هیأت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی "در رابطه با حضور ورزشکاران کشورمان در المپیک ریودوژانیرو" برگزار شد
اولین جلسه هیأت رئیسه مرکز نظارت بر تیم های ملی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه آماده سازی تیم های ورزشی کشورمان جهت حضوری شایسته در بازی های المپیک ریودوژانیرو روز گذشته با حضور رئیس و مسئولین کمیته های مختلف این مرکز در محل کمیته ملی المپیک برگزارشد.

در ابتدای این نشست دکتر اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر  تیم های ملی با اشاره به زمان آغاز المپیک 2016در 15 مرداد سال آینده گفت:
حداکثر زمانی که در اختیار تیم های ورزشی کشورمان قرار دارد تا با آمادگی کامل به این بازیها اعزام شوند ده ماه است و بر این اساس ما بایستی با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه زمینه را برای موفقیت های ارزشمند نمایندگان کشورمان در المپیک  ریودوژانیرو فراهم کنیم . وی در ادامه گفت : جلسات متعددی با تعدادی از روسای فدراسیون هایی که در المپیک  آتی حضور دارند برگزار شده است و طی دو هفته آینده جزئیات دقیق  برنامه های تدارکاتی آنها دریافت شده و تصمیم گیریهای نهایی در مورد نحوه آماده سازی تیم ها با توجه به نقطه نظرات مسئولین عالیرتیه ورزش کشور گرفته خواهد شد.
رحیمی ادامه داد : همچنین ترتیبی اتخاذ خواهدشد که دکتر روانشناس از هم اکنون در اختیار وکنار تیم های المپیکی قرار گیرد و در زمان برگزاری بازیهای المپیک هم تیم ها و ورزشکاران اعزامی از پزشکان فدراسیون خود که آشنایی کاملی با وضعیت جسمانی ورزشکاران المپیکی دارند  بهره ببرند تا بهترین شرایط را در این بخش برای ملی پوشان فراهم کنیم . وی سپس در رابطه با وضعیت سهمیه گیری ورزشکاران و تیم های کشورمان جهت حضور در المپیک آتی گفت : پیش بینی ما این است که همانند دوره های گذشته در 12 یا 13 رشته و باحدود 50 ملی پوش در رقابت های المپیک 2016حاضر شویم و اگر شرایطی فراهم شود که از این ده ماه فرصت باقیمانده  حداکثر بهره را ببریم تکرار موفقیت ورزشکاران المپیک کشورمان در المپیک گذشته ، در برزیل هم دور از دسترس نخواهد بود.
دکتر رحیمی در پایان سخنان خود به تشکیل سیستم مانیتورینگ در مرکز نظارت بر تیم های ملی اشاره کرد و گفت : مراحل اول برنامه ریزی و ساخت این سیستم انجام شده و به محض تکمیل و آماده سازی نهایی آن در هر لحظه می توان از شرایط ورزشکاران ملی پوش اعزامی به المپیک در تمامی زمینه ها از فیزیکی ، پزشکی و آمادگی روانی   گرفته تا نتایج وی  در رقابت های مختلف و میزان آمادگی وی برای حضور در المپیک ،آگاهی پیدا کرد. در ادامه جلسه فوق سپس  آقای دکتر علی جانی رئیس کمیته علمی  پیشنهاد کرد که مرکز نظارت بر تیمهای ملی تمامی تمرکز خود را بر روی ورزشکاران اعزامی به المپیک 2016 قرار دهد و شرایط لازم را ازجنبه های مختلف برای افتخار آفرینی آنها در مهم ترین رویداد ورزشی جهان فراهم آورد .وی همچنین خواستار تشکیل جلسات داخلی کمیته های مختلف مرکز نظارت بر تیمهای ملی شد تا بعد از جمع بندیهای داخلی این کمیته ها ،مباحث تخصصی تر و تصمیم گیریهای نهائی در نشست های هیئت رئیسه مرکز نظارت  بر تیمهای ملی گرفته شود.
سپس در ادامه نشست حسن مسجدی ریاست کمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیمهای ملی گفت: بررسی کارشناسانه و آسیب شناسی  مشکلات فعالیت فرهنگی  ورزشکاران ایرانی در المپیک گذشته، موجب خواهد شد تا از بروز  این مشکلات در المپیک ریودوژانیرو جلو گیری گردد، وی همچنین  خواستار برگزاری دوره های آموزش فرهنگی برای کلیه مربیان وورزشکاران اعزامی به المپیک 2016 شد . پیمان فخری رئیس کمیته سنجش آمادگی جسمانی مرکز نظارت بر تیمهای ملی  از دیگر مسئولین حاضر در این نشست بود وی طی سخنانی  از آمادگی کامل آکادمی ملی المپیک برای برگزاری آزمون های آمادگی جسمانی خبر داد و خواستار آن شد تا این آزمونها به صورت مستمر تا زمان اعزام ورزشکاران المپیکی انجام شده و نتایج آن مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرند. دکتر هادی زاده دبیرکمیته روانشناسی مرکز نظارت بر تیم های ملی نیز در این نشست با اشاره به تأثیرمستقیم آمادگی روانی ورزشکاران در کسب موفقیت های آنها در میادین سخت ورزشی مانند المپیک و بازی های آسیایی ، با ارائه مستنداتی در این ارتباط گفت: روانشناس ورزشی بایستی زمان و امکانات لازم و کافی را در اختیار داشته باشد تا بتواند در پروسه موفقیت یک ورزشکار تأثیربگذاردو ما با برقراری دوره های منظم می توانیم به دستاوردهای مهمی در این ارتباط  برسیم ،وی همچنین  تأکید کرد که شتاب و محدودیت زمانی در امر موفقیت روانشناسی ورزشی جواب نخواهد داد.
دکتر تقوی دبیرکمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک در ادامه نشست  از اختصاص یک مکان دائمی برای استقرار ستاد پزشکی بازی های المپیک ریودوژانیرو در آکادمی ملی المپیک خبر داد و اعلام کرد که بزودی برای یکایک ورزشکارانی که در المپیک برزیل حاضر خواهند بود. پرونده پزشکی تشکیل شده و آنها در تمام مدت حضور در اردوهای آمادگی تحت نظر کامل مسئولین کمیته پزشکی خواهند بود. وی افزود : تلاش خواهیم کرد تا ورزشکاران ملی پوش با سلامتی و وضعیت جسمانی ایده آل در المپیک حضور یابند.
در ادامه نشست دکتر برجسته دبیرمرکز نظارت بر تیم های ملی نیز خواستار آن شد که در جلسه آتی هیأت رئیسه که دو هفتۀ بعد تشکیل خواهد شد ، کمیته های مختلف  این مركز گزارش کامل فعالیت ها ، جمع بندی و پیشنهادات . خود  را ارائه دهند تا تصمیمات و برنامه ریزی های لازم در رابطه با تیم های اعزامی کشورمان به المپیک برزیل اتخاذ گردد..



۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.