جابجایی هفت رکورد ملی درمسابقات شنا جام ولایت

جابجایی هفت رکورد ملی درمسابقات شنا جام ولایت
شناگران ایران در مسابقات شنای مسافت کوتاه جام ولایت موفق به ثبت ۷رکورد ملی جدید در رده های سنی بالای ۱۵ و زیر ۱۵ سال شدند.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک وبه نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای مسافت کوتاه کشور رده سنی بالای ۱۵ سال تحت عنوان “جام قهرمانی ولایت” ۲۱ تا ۲۳ مهر ۱۳۹۴ به میزبانی مشهد و در استخر پارک ساحلی آفتاب این شهر برگزار شد. در این مسابقات استان فارس با مجموع ۵۱۷ امتیاز قهرمان شد و تیم های دلفین آبی و تهران الف به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۲۰ شناگر در قالب ۱۷تیم حضور داشتند و در پایان موفق به ثبت هفت رکورد ملی جدید رده های سنی مختلف شدند. مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد شناگران ملی پوش کشور دو رکورد ملی جدید در ۱۰۰متر پروانه و ۲۰۰متر قورباغه ثبت کردند. علی سراوند، علی فتحی و جواد صدوقی هم در رده سنی زیر ۱۵ سال رکورددار ماده های ۵۰متر قورباغه، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰متر پروانه لقب گرفتند . فتحی توانست در هر سه ماده ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال پشت رکوردشکنی کند.

آریا نسیمی شاد ۲۰۰متر قورباغه را در ۲دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۲۲صدم ثانیه شنا کرد و بیش از ۲ثانیه رکورد قبلی خود و کشور در این ماده را بهبود بخشید. پیش از این نسیمی شاد در مسابقات جام ولایت سال گذشته زمان ۲:۱۸٫۲۲ را ثبت کرده بود.

دومین رکورد ملی امسال هم به دست مهدی انصاری شکست. انصاری پس از رهایی از بند مصدومیت بار دیگر شنای پروانه را آغاز کرده و در ادامه روند خوبش اینبار رکورد ملی ۱۰۰متر این ماده را در استخرهای مسافت کوتاه به نام خود ثبت کرد. او با زمان ۵۴ثانیه و ۶۳صدم ثانیه رکورد سعید ملک آشتیانی را پس از ۵ سال شکست. پیش از این رکورد این ماده ۵۴٫۹۶ بود.

در رده سنی زیر ۱۵ سال علی سراوند کرمانشاهی در فرایند رکوردگیری این جام زمان ۳۱٫۲۵ را ثبت کرد و رکورد قبلی را نزدیک به یک ثانیه ارتقا داد.

علی فتحی دیگر رکورد شکن این رده سنی بود. فتحی هم تقاضای رکوردگیری کرد و توانست در هر سه ماده ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال پشت نام خود را به عنوان رکورددار زیر ۱۵ سال کشور ثبت کند. او این مسافت ها را به ترتیب ۲۸٫۶۲، ۱:۰۲٫۶۶ و ۲:۱۶٫۱۶ شنا کرد.

جواد صدوقی در ۱۰۰متر پروانه هم آخرین رکوردشکن بود. صدوقی ۱۰۰متر را در ۱:۰۴٫۰۶ شنا کرد تا پرونده رکوردشکنی های مسابقات جام ولایت مشهد بسته شود.

 

رکوردهای جدید ثبت شده در مسابقات شنای مسافت کوتاه جام ولایت- ۲۱ تا ۲۳ مهر ۱۳۹۴:

رده سنی بالای ۱۵سال:

ردیف ماده رکورد جدید رکورد قبلی
۱ ۲۰۰متر قورباغه آریا نسیمی شاد- ۲:۱۸٫۲۲ آریا نسیمی شاد- ۲:۲۰٫۵۶ (جام ولایت مشهد مهر ۹۳)
۲ ۱۰۰متر پروانه مهدی انصاری- ۵۴٫۶۳ سعید ملک آشتیانی- ۵۴٫۹۶ (مسابقات جهانی دبی آذر۹۴)

 

رده سنی زیر ۱۵سال:

ردیف ماده رکورد جدید رکورد قبلی
۱ ۵۰متر قورباغه علی سراوند- ۳۱٫۲۵ آرمان صیدی- ۳۲:۱۰ (جام ولایت مشهد مهر)
۲ ۵۰متر کرال پشت علی فتحی- ۲۸٫۶۲ امیرمحمد عزیزی مقدم- ۲۹٫۲۲ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )
۳ ۱۰۰متر کرال پشت علی فتحی- ۱:۰۲٫۶۶ امیرمحمد عزیزی مقدم- ۱:۰۲٫۹۷ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )
۴ ۲۰۰متر کرال پشت علی فتحی- ۲:۱۶٫۱۶ امیرمحمد عزیزی مقدم- ۲:۱۹٫۲۷ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )
۵ ۱۰۰متر پروانه جواد صدوقی- ۱:۰۴٫۰۶ امیر سینا حسینلو- ۱:۰۴٫۳۴ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )

 

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.