مصوبه مهم IOC برای مبارزه با دوپینگ؛مسئولیت مدیریت نمونه گیری ها از فدراسیون های بین المللی به وادا منتقل می شود

مصوبه مهم IOC برای مبارزه با دوپینگ؛مسئولیت مدیریت نمونه گیری ها از فدراسیون های بین المللی به وادا منتقل می شود
کمیته بین المللی المپیک(IOC) از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(WADA)خواست از این پس مسئولیت تمامی تست های دوپینگ در سراسر دنیا را عهده دار شود و عملا این مسئولیت از فدراسیون های بین المللی رشته های مختلف ورزشی سلب شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی، به دنبال برخی ادعاهای رسانه های غربی مبنی بر شیوع گسترده دوپینگ سازمان یافته در ورزش های مثل دوومیدانی حد فاصل سال های 2001 تا 2012 و پنهان کاری فدراسیون بین المللی دوومیدانی در این خصوص  ، وادا و فدراسیون بین المللی دوومیدانی در حالی تحقیقات گسترده ای را در این زمینه در دستور کار قرار داده اند که به نظر می رسد به تدریج تاثیر این تحقیقات یا حداقل افشاگری رسانه ها در حال نمایان شدن است. در این رابطه در پیش بودن بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نیز باعث شده است که IOC نیز با حساسیت دوچندانی موضوع مبارزه با دوپینگ را در دستور کار خود قرار دهد.

 به گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه نشست اعضای هیات اجرایی IOC و برخی مسئولان فدراسیون های بین المللی در لوزان در حالی برگزار شد که محور این نشست مبارزه با دوپینگ بود . نشستی که نتیجه بسیار مهمی در پی داشت. به این ترتیب در حالی که تاکنون نمونه گیری از ورزشکاران در رقابت های مختلف  عمدتا توسط فدراسیون های بین المللی و با نظارت محسوس وادا انجام می شد ، در این نشست بر لزوم استقلال بخشی به مبارزه با دوپینگ در رویدادهای مختلف تاکید شد.

 در این نشست با اشاره به وجود یک سری تخلفات در نمونه گیری ها ، توماس باخ رئیس IOC  از وادا خواست از این پس مسئولیت نمونه گیری از تمامی ورزشکاران را راسا انجام دهد تا دیگر فدراسیون های بین المللی و کشورهای میزبان رقابت های معتبر چنین مسئولیتی نداشته باشند.

با این حال قرار شد در بحث تنبیه و مجازات متخلفان فدراسیون های بین المللی پس از اطلاع از تخف ورزشکاران رشته مربوطه ، نسبت به مجازات آنها اقدام کنند.

همچنین با توجه به گسترده شدن حوزه فعالیت  وادا ، مقرر شد بودجه ای که فدراسیون های بین المللی تا به حال در این زمینه هزینه می کردند در اختیار وادا قرار گیرد. با وجود این وادا پذیرش این مسئولیت را به بررسی جوانب مختلف آن موکول کرده است .

۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.