هشتمین دوره مسابقات دراگون بوت قهرمانی کشور؛جدال مهیج 400 اژدها سوار چشمها را خیره کرد

هشتمین دوره مسابقات دراگون بوت قهرمانی کشور؛جدال مهیج 400 اژدها سوار چشمها را خیره کرد
هشتمین دوره مسابقات دراگون بوت قهرمانی کشور گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با شور و شوق وصف ناپذیری در دریاچه آزادی تهران جریان داشت با کامیابی اژدها سواران پایتخت نشین همراه شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون انجمن های ورزشی به نقل از روابط عمومی انجمن دراگون بوت ، این مسابقات مهیج در دو ماده 500 و 2000 متر در رده های سنی زیر 23 سال ، آزاد و پیش کسوتان برگزار شد که در مجموع 400 ورزشکار در آن حضور داشتند.
در این رقابتها 14 تیم از 7 استان کشور شرکت داشتند و مسابقات در قایق های جدید و استاندارد برگزار شد که تهران و مازندران در هر سه رده سنی حضور یافته بودند.
رقابتهای فینال با حضور محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ، محمد کنی رییس انجمن دراگون بوت ، اژدر شهابی نایب رییس این فدراسیون ، یحیی دادویی رییس هیات انجمن های ورزشی استان تهران ، دکتر خدادادی رییس هیات قایقرانی استان تهران ، سرهنگ حاتمی رییس تربیت بدنی فرماندهی مرزبانی ناجا ، خانم اکرم علی آبادی نایب رییس بانوان انجمن دراگون بوت و جمعی از علاقه مندان به این رشته مهیج و پرطرفدار برگزار شد.
در پایان این مسابقات نتایج ذیل بدست آمد:
***رقابتهای تیمی
در رقابتهای رده سنی بالای ۴۰ سال " تیمی "، تیم استان تهران با ۸ امتیاز مقام اولشد و تیم های استان مازندران با ۴ امتیاز و جزیره کیش با ۲ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
در رده سنی زیر ۲۳ سال، تیم استان تهران با ۱۰امتیاز به مقام نخست رسید و تیم های آذربایجان شرقی با ۵ امتیاز دوم شد و استان مازندران با ۵ امتیاز توانست مقام سوم را از آن خود کند.
همچنین در رده سنی آزاد ، تیم استان گیلان (مرزبانی ناجا) با ۱۲ امتیاز مقام اول شد و مازندران با ۱۱ امتیاز مقام دوم را کسب کردو کردستان با ۹ امتیاز مقام سوم را بدست آورد.
در مجموع امتیازات تیمی استان تهران اول، مازنداران دوم و گیلان سوم شد.
*** 2000 متر
در این رقابت ها اژدها سواران تهرانی در مسافت ۲۰۰۰متر رده سنی زیر ۲۳ سال مقام اول را به خود اختصاص دادند. همچنین آذربایجان شرقی دوم شد و تیمهای استان مازندران و جزیره کیش مقام های سوم و چهارم را کسب کردند.
همچنین اژدها سواران تهرانی در مسافت ۲۰۰۰متر رده پیشکسوتان حائز مقام اول شدند و جزیره کیش به مقام دوم بسنده کرد و مازندران مقام سوم را بدست آورد.
در رده سنی آزاد نیز استان گیلان مقام اول را به خود اختصاص داد و استان کردستان مقام دوم را کسب کرد. همچنین تیمهای مازندران و بوشهربه ترتیب مقام های سوم و چهارم را کسب کردند.
*** 500 متر
در این رقابت ها اژدها سواران تهرانی در مسافت ۵۰۰متر رده سنی زیر ۲۳ سال مقام اول را به نام خود ثبت کردند و مازندران نایب قهرمان شد. همچنین تیمهای استان آذربایجان شرقی و جزیره کیش مقام های سوم و چهارم را کسب کردند.
در رده سنی پیشکسوتان تیم تهران حائز مقام اول شد و مازندران و جزیره کیش دوم و سوم شدند.
همچنین در رده آزاد نیز استان مازندران مقام اول را از آن خود کرد. استان گیلان (مرزبانی ناجا) مقام دوم را بدست آورد و تیمهای کردستان و بوشهرعناوین سوم و چهارم را کسب کردند.
گفتنی است در پایان این مراسم جوایز تیمهای برتر توسط محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی ، محمد کنی رئیس انجمن دراگون بوت ، اژدر شهابی نایب رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی، دکتر خدادادی رئیس هیات قایقرانی استان تهران داده شد و کاپ اخلاق به تیم بوشهر اهدا گردید.

   

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.