مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 – منچستر؛دو مدال نقره و برنز برای ایران در روز نخست بازیها

مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 – منچستر؛دو مدال نقره و برنز برای ایران در روز نخست بازیها
در پایان نخستین روز از مسابقات گرندپریکس منچستر کشورهای کره جنوبی، فرانسه و ازبکستان موفق به کسب مدال طلا شدند و تیم ملی تکواندوی کشورمان یک مدال نقره و یک مدال برنز را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015، از صبح امروز (جمعه) با حضور 227 تکواندوکار از 56 کشور در شهر "منچستر" انگلیس آغاز شده است که تکواندوکاران اوزان 68- و 80+ کیلوگرم مردان و 67- کیلوگرم زنان در نخستین روز این بازیها برروی شیاپ چانگ رفتند.

در روز نخست این مسابقات تیم ملی تکواندوی کشورمان 5 نماینده داشت که در پایان توسط ابوالفضل یعقوبی به مدال نقره و توسط امید عمیدی به مدال برنز دست یافت. بهنام اسبقی، سجاد مردانی و شکرانه ایزدی نیز از کسب مدال بازماندند.

در وزن 68- کیلوگرم، ایران 2 نماینده در اختیار داشت، ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان، برای کسب مدال نقره این مسابقات، ابتدا "مایکل هاروی" از انگلیس را 12 بر یک برد، سپس "مارتین استامپر" از انگلیس (دارنده مدال برنز جهان در سال 2011) را 16 بر 6 مغلوب کرد و در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات "جواد اچاب" (قهرمان جهان در سال 2015) را 5 بر 4 شکست داد.

یعقوبی که با پیروزی برابر نماینده بلژیک انتقام شکستش در مسابقات جهانی 2015 را از این بازیکن گرفت، راهی مرحله نیمه نهایی شد و در ادامه رو در روی "سروت تازگل" از ترکیه (قهرمان المپیک 2012 لندن، دارنده برنز المپیک 2008 پکن و قهرمان دو دوره مسابقات جهانی) قرار گرفت و پس از تساوی 22-22 در راند طلایی برنده از شیاپ چانگ خارج شد و فینالیست شد.

یعقوبی در مرحله فینال این رقابتها نیز به مصاف "دائی هون لی" از کره جنوبی، دارنده مدال نقره المپیک لندن 2012، دارنده مدال طلای جهان 2011، دارنده مدال طلای آسیا و بازیهای آسیایی 2014 و دارنده 3 مدال طلا، نقره و برنز مسابقات گرندپریکس رفت که نتیجه را به این نماینده باتجربه کره ای واگذار کرد (16-7) و به مدال نقره دست یافت.

یعقوبی با کسب مدال ارزشمند نقره این رقابتها 24 امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی وزن دوم اضافه کرد.

اما بهنام اسبقی دیگر نماینده کشورمان در این رقابتها که دومین حضور رسمی خودش را پس از مصدومیت در شیاپ چانگ تجربه می کرد، ابتدا با نتیجه 10 بر 2 "توماس افوزنیکو" از استرالیا را برد اما در دومین گام با نتیجه 11 بر 6 برابر "هون کیم" از کره جنوبی متوقف شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

تکواندوکار کره ای که مدال طلای مسابقات جهانی 2013 و مسابقات گرندپریکس روسیه 2015 را در کارنامه داشت در این رقابتها نیز به مدال برنز دست یافت.

اسبقی در این رقابتها 6.05 امتیاز المپیکی را بدست آورد.

اما در سنگین وزنان، امید عمیدی با 3 پیروزی و قبول شکست مقابل نماینده ازبکستان در مرحله نیمه نهایی وزن 80+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تکواندوکار شایسته کشورمان در نخستین مبارزه خود در این رقابتها ابتدا "والکر وودزیچ" از آلمان، نفر ششم رنکینگ المپیک، را 4 بر 2 برد، سپس به مصاف "ماهاما چو" رفت و در نهایت 13 بر 8 این تکواندوکار قدرتمند انگلیسی را مقابل تماشاگران کشورش از پیش رو برداشت.

امید عمیدی، در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها نیز در یک مبارزه بسیار سخت 14 بر 7 "رادیک ایساو" از آذربایجان (قهرمان جهان و قهرمان بازیهای اروپایی 2015) را از پیش رو برداشت اما در مرحله نیمه نهایی این مسابقات، برابر "دیمیتری شوکین" از ازبکستان (قهرمان جهان در سال 2015) 9 بر 5 متوقف شد و به مدال ارزشمند برنز دست یافت.

عمیدی با این مدال، 14.4 امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

همچنین در همین وزن، سجاد مردانی نیز که هفته گذشته در المپیک نظامیان جهان به مدال طلا دست یافته بود و بلافاصله در این رقابتها بر روی شیاپ چانگ رفت، با دو پیروزی و یک باخت و در یک قدمی مدال از کسب سکو بازماند و عنوان پنجم را بدست آورد تا 8.64 امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کند.

تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم کشورمان در این رقابتها، ابتدا "مارتین سیو" از آرژانتین را 7 بر یک شکست داد، سپس "کارلو مولفتا" از ایتالیا (قهرمان المپیک لندن 2012) را 9 بر 2 برد اما در سومین رقابت خود 10 بر 5 برابر "دیمیتری شوکین" از ازبکستان (قهرمان جهان 2015، دارنده مدال طلای مسابقات گرندپریکس روسیه 2015 و دارنده مدال برنز مسابقات گرندپریکس ترکیه 2015) نتیجه را واگذار کرد.

در گروه زنان نیز شکرانه ایزدی در نخستین مبارزه خود با نتیجه 8 بر صفر به "نور تاتار" از ترکیه باخت و از گردونه رقابتها حذف شد. نماینده ترکیه نایب قهرمانی المپیک لندن و مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 را در کارنامه داشت. "نور تاتار" در این مرحله از مسابقات گرندپریکس به مدال نقره دست یافت.

هدایت تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است و مینو مداح بعنوان سرمربی در کنار تیم زنان حضور دارد.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.