دیدار مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:میزبانی دو نشست "صلح و ورزش" و "زن و ورزش" بیانگر اهمیت ورزش درایران است/لمکه:باید کاری کنیم افراد سالم و معلول در کنار هم ورزش کنند

دیدار مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:میزبانی دو نشست "صلح و ورزش" و "زن و ورزش" بیانگر اهمیت ورزش درایران است/لمکه:باید کاری کنیم افراد سالم و معلول در کنار هم ورزش کنند
عصر امروزویلفرد لمکه مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو گرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ویلفرد لمکه مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد به همراه محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو داشتند.
در این دیدار کیومرث هاشمی ضمن خیر مقدم به مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت:هر چند برای دومین بار است که به کشورمان سفر می کنید اما امیدورایم میزبان خوبی باشیم و با خاطرات خوشی کشور عزیزمان را به مقصد کشور خود ترک کنید.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه شما 18 سال مدیر باشگاه ورددبرمن آلمان بوده اید و فعالیت مدیریتی خوبی در ورزش داشته و تحصیلات دانشگاهی ورزشی نیز دارید و از دوستان خوب توماس باخ می باشید بدون تردید حضور شما در سازمان ملل مایه دلگرمی مسئولین و جامعه ورزش کشورهای جهان خواهد بود .
هاشمی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی کشورها توسعه ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی است و کشور ما بویژه در این چند سال اخیربا حمایت های دولت مخصوصا در ورزش رشد و توسعه خوبی داشت و در بخش بانوان نیز با تلاشهای خستگی ناپذیر مسئولین کمیته پارالمپیک ایران شاهد تحرکات خوبی بودیم که برنامه روز گذشته که شما حضور داشتید نمونه و ماکت کوچکی از توانمندی و توانایی مدیریتی و علاقه مندی ورزش در بین معلولان بود که با اهداف کلان سازمان ملل متحد نیز همسویی و همخوانی دارد و حتی روز پارالمپیک در کشورمان نیز ثبت شده و در تقویم سالانه ما گنجانده گردیده است که بد نیست این امر جهانی شود.
رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:یکی از دلایل رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در حوزه معلولین حضور عزیزان و جوانان ما بود که برای  دفاع از کشورمان به میدان جنگ رفتند که 8 سال بر ما تحمیل شده بود در بعد از پیروزی در دفاع مقدس،حال بعنوان ورزشکار در میادین ورزشی برای ما افتخار آفرینی می کنند و مسئولین پارالمپیک ما بخوبی توانستند در این زمینه موفق عمل کنند و معلولین در جامعه ما از نگاه احترام آمیز خوبی برخوردار می باشند.
هاشمی تصریح کرد: همچنین از سوی کمیته بین المللی المپیک ایران میزبان دو رویداد مهم "صلح و ورزش" و "زن و ورزش" می باشد که این خود بخوبی بیانگر توجه مسئولین و مردم به ورزش و سلامت جسمی و روحی و گسترش صلح جهانی است و انتظار ما اینست که بتوانید با گزارشات  مثبتی که در ورزش کشور ما وجود دارد نگاه جهانیان را نسبت به برخی مطالب غیر واقعی که عنوان می شود تغییر  یابد و خود شما عنوان داشتید سیاست از ورزش جداست و امیدواریم این امر در حد حرف نباشد. بخصوص که یکی از سیاستهای آقای توماس باخ همان توسعه پایدار از طریق ورزش در المپیک 2020 می باشد که بدون تردید حرکت در این زمینه باعث توسعه کشور ها خواهد شد.
سپس مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران گفت:انصافا در این مدت تغییرات مثبت و بسزایی در تمامی زمینه ها بخصوص ورزش ایران صورت گرفته و خوشحالم که بار دیگر به ایران سفر کرده و در مراسم روز گذشته شرکت داشته چرا که دوست داشتم بجای پیام فرستادن خودم در سالن برگزاری مراسم پیامم را بخوانم.
وی خطاب به هاشمی اظهار داشت:به نکات بسیار هوشمندانه و منطقی اشاره کردید و در واقع یکی از دلایل حضور بنده در ایران همین توجه و اولویت دادن به ورزش معلولین است و خیلی خوشحالم که مسئولین ورزشی ایران و رئیس کمیته ملی المپیک چنین نگاهی دارند و آنچه را که دیروز من دیدم مدل کوچکی بود از توانمندی و علاقه مندی  و مشارکت همه جانبه معلولین و مسئولین شما.
وی گفت:ورزش برای سلامتی،نشاط و رشد جامعه لازم است و ما باید بتوانیم کاری کنیم تا افراد سالم و معلول در کنار هم ورزش و رقابت کنند و همین امر باعث یکپارچگی هر چه بیشتر جوامع می شود البته ما چند روز دیگر روز ورزش توسعه و صلح را داریم  و من به IOC پیشنهادیی داده ام تا حداقل در مدارس در این باره یعنی اهمیت ورزش و سودمندیهای آن آموزشهایی داده شود که 600 نفر فعلا عضو هستند که یکنفرشان ایرانی و در رشته تکواندو است ولی اگر شما فردی و کاندیدایی در این زمینه می شناسید به من معرفی کنید.
مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در خاتمه گفت:از دیدار با شما و همچنین حضور در مراسم دیروز مسائل خوبی دریافت کردم و به شخصه به هیچ وجه موافق نیستم بخاطر برخی مسائل سیاسی در عرصه بین المللی ورزش یک کشور دچار مشکلات شود هر چند سفرم کوتاه است ولی دوست دارم روزی بعنوان یک توریست به ایران سفر کنم و کشور بزرگ ایران و مردم میهمان نوازش را از نزدیک بیشتر ببینم .
در خاتمه کیومرث هاشمی ضمن اشاره به این موضع که حضور یک ورزش کار زن معلول ایرانی در تمرنیات تیم ملی تیروکمان افراد سالم خود بیانگر توجه ایران به زنان و ورزش معلولین است اظهار داشت:ما ایرانیها مردم مهمان نوازی هستیم هر وقت به اتفاق خانواده و بعنوان توریست قصد سفر به ایران را داشتید حتما به ما اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود که مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل با خنده از این دعوت  آقای هاشمی استقبال و قدردانی کردند.


۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۸:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.