با الهام از حیوانات و گیاهان برزیل؛ عروسک‌های نماد المپیک ریو 2016 رونمایی شدند

با الهام از حیوانات و گیاهان برزیل؛ عروسک‌های نماد المپیک ریو 2016 رونمایی شدند
در معرفی نمادهای بازی‌ها آمده که این دو نماد در روز دوم الکتبر سال 2009 همزمان با اختصاص میزبانی المپیک 2016 به شهر ریو متولد شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ یک گربه سان زرد رنگ و برادر وی با موهایی پوشیده از برگ درختان به عنوان نمادهای رسمی المپیک ریو 2016 معرفی شدند. مسئولان برگزاری بازی‌ها اعلام کردند این نمادها نمایشگر حیوانات و گیاهان برزیل با تاثیراتی از فرهنگ پاپ، انیمیشن و شخصیت‌های بازی های کامپیوتری هستند.

عروسک های نماد بازی‌ها یکی از مهمترین بخش‌های کمپین تبلیغاتی بازی‌ها با 12000 محصول المپیکی هستند که به بازار ارائه می‌شوند. برزیلی‌ها امیدوار به کسب درآمد 398 میلیون دلاری از فروش محصولات المپیکی هستند.

در معرفی نمادهای بازی‌ها آمده که این دو نماد در روز دوم الکتبر سال 2009 همزمان با اختصاص میزبانی المپیک 2016 به شهر ریو متولد شدند.لیستی از اسامی برای این عروسک‌ها پیشنهاد شد که عبارت بودند از اوبا و ابا، تیباتوک و اسکیندیم، وینیسیوس و تام که در نهایت "وینیسیوس" عروسک بازی‎های المپیک 2016 ریو و "تام" عروسک پارالمپیک نام گرفتند.

این دو نام که با رای مردم به دست آمده به احترام دو موزیسین نامدار برزیلی به نام‏‌های "وینیسیو دو مورائس" و "تام جوبیم" بر این دو عروسک نهاده شده است.

وینیسیوس، نماد المپیک، گربه‎ای زردرنگ است که بیانگر اقلیم غنی و حیات وحش برزیل است. تام هم سبز و آبی و سرش پوشیده از برگ است. این عروسک نمایانگر طبیعت سبز برزیل است.

 برگزار کنندگان مسابقه‌ها امیدوارند که با وجود این عروسک‌ها تماشاگران جوانتر به تماشای بازی‌ها جذب شوند. از یک سال قبل از شروع بازی‌ها انیمیشنی با حضور این عروسک‌ها در تلویزیون بزیل در حال پخش است.

۲۰ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.